Het leven als Au Pair in Australië

Drukke en gezellige weken

Hallo allemaal!

Het is alweer een tijdje geloof ik dat ik jullie weer op de hoogte heb gebracht van mijn ‘avonturen’. Ik dacht eerlijk gezegd dat ik niet zoveel had gedaan, maar als ik zo in m’n foto’s kijken op m’n telefoon is dit stiekem wel zo. Dus hier komt ie weer. Ga er lekker voor zitten en geniet :)

Vrijdag 12 januari:
Gezellig met Julie naar het strand geweest in Byron en lekker geluncht bij Combi. In de avond ook gezellig naar de nieuwe pitch perfect film geweest die heel erg leuk was!

Zaterdag 13 januari:
Met Paula naar Byron gegaan om op verschillende plekjes informatie op te doen voor onze plannen met reizen voor de oostkust. Echt een bom aan informatie gekregen die we nu maar goed moeten gaan doornemen om te kijken wat we willen. Hierna lekker naar Wategos beach gegaan en hier kwam Julie ook nog naartoe. Hier hebben we lekker gepicknickt en gerelaxt op het strand. In de avond zijn we nog naar Julie gegaan in Suffolk park en hebben hier lekker gekookt, gekletst en film gekeken.

Zondag 14 januari:
Zonnig maar heeeeeel erg winderig. Met Julie naar Lake Ainsworth en het strand geweest. Ook lekker koffie gedronken bij Lime en ijsjes gegeten bij de gelato shop.

Maandag 15 januari:
Met Zara naar Australian Seabird Rescue geweest in Ballina. Hier kregen we een rondleiding en informatie over hoe belangrijk het is om je afval weg te gooien, want door al dit afval dat in de zee terecht komt, worden heel veel zeedieren ernstig ziek en kunnen zelfs dood gaan. Ook was de schildpad van een paar weken geleden met het kajakken hier ook. Erg mooi om te zien hoe anders ze er uit zag en goed om te horen dat ze een heel goed herstel heeft!
Verder met Julie in de middag naar Ballina geweest en beetje geshopt en met de kids heerlijk in het zwembad gelegen de hele middag.

Dinsdag 16 januari:
Beetje saaie dag gehad met afspraken, dus niet echt iets bijzonders gedaan.

Woensdag 17 januari:
Ook rustig dagje gehad en veel geslapen overdag, doordat ik op de een of andere manier geen oog dicht kon doen in de nacht.

Donderdag 18 januari:
Naar de farm market geweest in Byron met Paula en Julie. Hier heerlijke taartjes/cakejes gekocht. Daarna naar ons favoriet strand, wategos, gegaan en hier lekker een paar uur ons vermaakt. Heerlijk gezwommen in de grote golven, want er was een hele grote ‘swell’ de afgelopen weken, en zelfs een groep dolfijnen zien zwemmen voor onze neus. Zo’n magisch gevoel om dat te zien!
Helaas ook afscheid moeten nemen van Julie, want ze gaat door richting Perth om daar een paar uur vandaan te gaan werken in een soort bar/hotel ding.

Vrijdag 19 januari:
Uit gegaan met Paula, Romina en Brooke in het Lennox hotel. Echt stom eigenlijk dat we hier nog nooit eerder naartoe waren geweest, want het was echt super leuk en gezellig!

Zaterdag 20 januari:
Lekker chill heel de ochtend in bed gelegen en films gekeken, want ja dat mag zo af en toe toch ook wel eens gebeuren. In de middag naar het strand gegaan met Romina en in de avond naar de sportschool met Paula en Romina.

Zondag 21 januari:
Met Anastasia naar het girl to woman festival geweest in Lennox. Hier hebben we slijm, dromenvangers, parfum, armbandjes en bloemenkronen gemaakt. Ook hadden we meegedaan aan een zangworkshop waarmee we op het eind ook nog een optreden deden op het grote podium als afsluiting van het festival. Dat was natuurlijk erg leuk! Toen we later op de middag thuis kwamen zijn we lekker het zwembad ingedoken met de rest van de familie.

Maandag 22 januari:
Met Zara naar het strand geweest, ‘the rockpools’ in Lennox. Lekker samen gezwommen en in het zand gespeeld. Hierna naar the bakery gegaan en lekker geluncht. In de middag lekker het zwembad in gedoken en natuurlijk ook op de schommel geweest met k3 muziek op de speakers.

Dinsdag 23 januari:
In de ochtend naar Pilates gegaan. Daarna naar het postkantoor voor een grote doos, want ik wil alle Japan dingen naar huis sturen. Deze doos helemaal volgepropt met kleren en souvenirs. De box was ongeveer 8 kilo en koste me $89 dollar, lekker dan, hopen dat hij aankomt in Nederland. In de middag lekker gezwommen met Zara en in de avond naar de sportschool met Romina en Paula.

Woensdag 24 januari:
Beetje chille dag met de was doen in de ochtend, gezwommen in de middag en een heerlijk warm bad met een lush bath bomb in de avond.

Donderdag 25 januari:
Na het gebruikelijke ochtendritueel en Zara afgezet te hebben bij de kinderdagopvang, lekker bij het zwembad het musical award gala 2018 teruggekeken en gtst. In de middag heel chill en rustig gehad en in de avond m’n koffertje voor het weekend gepakt.

Vrijdag 26 januari:
AUSTRALIA DAY!
De dag zelf niet super veel gedaan en beetje in het zwembad gelegen. In de avond naar Byron gegaan en goed gefeest daar met Paula en nog wat anderen. Echt super gezellig!

Zaterdag 27 januari:
Na te hebben geslapen in ons hostel in Byron, lekker ontbijt gehaald en klaargemaakt voor een dagje strand. We hebben een uber genomen maar wategos beach, want het was veel te heet om hier naartoe te lopen. Hier heel de dag lekker liggen zonnen en ons vermaakt. In de avond gezellig drankjes gedaan met de meiden die bij ons in de zelfde kamer sliepen en uit geweest bij Beach hotel.

Zondag 28 januari:
We moesten uitchecken, dus alle zooi weer inpakken en gaan met die banaan. Beetje rond gelopen en geshopt, nieuwe piercing laten zetten en om half 2 de bus naar Lennox gepakt. Lekker vroeg zodat ik op m’n gemakje nog wat bij kon komen van het weekend haha.

Maandag 29 januari:
Regen, regen en nog eens regen. Lekker dagje binnen gehad dus. In de ochtend met Saskia gebeld om het een en ander te bespreken voor wanneer zij hier is in maart. Ook met Max, de hond, naar de dierenarts geweest voor zijn hechtingen eruit te laten halen en thuis alles op een rijtje gezet voor het verlengen van mijn visa. Lekker druk dus.

Dinsdag 30 januari:
In de ochtend, na Zara te hebben afgezet bij pre-school, met Anastasia en oliver naar de film ‘the greatest showman’ geweest. Wat is dat een goede film en goed verhaal zeggen! Hadden er echt van genoten! Ook kwam vandaag Nanny Cheryl terug van haar welverdiende vakantie.

Woensdag 31 januari:
Niet veel bijzonders. Met Zara naar gymnastics geweest en de auto gewassen. Daarna lekker makkelijk voor lunch naar macdonalds geweest. In de middag lekker gezwommen en k3 geluisterd.

Donderdag 1 februari:
Alles geboekt voor de reis langs de oostkust met Saskia en een vriend van Saskia. In de avond Skype interview gehad voor de opleiding die ik wil gaan doen bij NHTV als jk terug komen en ik had hier een heel goed gevoel bij!

Vrijdag 2 februari:
Echt vies weer met al die regen, dat mag nu wel eens afgelopen zijn haha. Lekker binnen films en series gekeken dus. In de avond de kinderen mee genomen naar Lennox pizza pasta en in de avond een lekker warm bad gehad.

Zaterdag 3 februari:
Het weer begint een beetje beter te worden. Verder niet veel gedaan en een lekker relaxte zaterdag gehad.

Zondag 4 februari:
Na regen komt eindelijk zonneschijn! Met Paula en Frederikke naar the point gegaan en daar wat rond gelopen. Af en toe ontdek je hier nog steeds zulke mooie plekjes en dat terwijl je denkt alles al gezien te hebben. Frederikke beetje de rest van Lennox laten zien, want ze is hier pas net en voor de eerste keer naar yoga geweest wat echt verassen leuk was!

Maandag 5 februari:
Gechilld in bed heel de dag, want had weer eens slecht geslapen. In de middag met Zara minidisco dansjes gedaan wat echt leuk was. Stond er van te kijken dat ik al deze dansjes nog steeds helemaal van buiten ken haha

Dinsdag 6 februari:
Beetje gesport vandaag en planning gemaakt met Cheryl voor de komende weken want, Katrina en Vaughan zijn ongeveer 2,5 week weg naar Sydney, dus dat wordt een hele uitdaging voor ons, maar wij kunnen dit!

Woensdag 7 februari:
Met Zara boodschappen gedaan en haar een paar nieuwe minidisco dansjes geleerd. Geluncht met Paula, Alex, Margaret en Frederikke bij Lime. In de middag lekker met Zara jelly gemaakt terwijl Ollie en Stasia skate- en tennis les hadden.

Donderdag 8 februari:
Naar sharpes beach geweest met Margaret, Paula en brooke. In de middag de kinderen opgehaald en lekker buiten gespeeld toen we thuis waren.

Vrijdag 9 februari:
Na de kinderen af te hebben gezet lekker met mama gebeld. Verder veel gerust om weer vol energie te zijn voor het drukke weekend. In de middag veel met Coco en Zara gespeeld.

Zaterdag 10 februari:
6 MONTHS IN AUSTRALIA
Ja je leest het goed. Deze dag was ik alweer 6 maanden in Australië, man man man wat vliegt de tijd eigenlijk toch snel voorbij. Heel leuk wakker geworden met een email van NHTV. Ik ben namelijk GEACCEPTEERD voor de opleiding International Media and Entertainment Management, of te wel IMEM. Super leuk nieuws natuurlijk!
Ook met max, de hond, naar de dierenarts geweest, want hij deed nogal raar de laatste week en was veel aan het overgeven. Als snel bleek dat hij vergiftigd was door een Cane Toad en kreeg hier dus ook meteen medicijnen voor. In de middag lekker gezwommen in het zwembad en in de avond met zijn alle de film ‘Sing’ gekeken.

Zondag 11 februari:
In de ochtend met zijn alle naar Macadamia Castle geweest! Het begon al goed met de vogels, wamt toen we de volière inliepen kwamen ze meteen op ons afgevlogen en, omdat ze zo aan mensen gewend zijn, zaten ze helemaal op ons, heel grappig! Hier helaas geen foto van kunnen krijgen. We hebben de kalfjes melk gegeven, konijnen geaaid, de reptielen gezien en natuurlijk de kangoeroes. Hierna lekker naar the point café gereden voor lunch. Tussen de middag waren de meiden langs gekomen en hebben we lekker in het zwembad wat gekletst. In de middag ook nog met de kinderen in het zwembad geweest, waardoor ik na al dit zwemmen vandaag helemaal verrimpelde vingers en voeten had hahahaha.

Maandag 12 februari:
Drukke ochtend gehad met de kinderen. Overdag niet veel gedaan, wel m’n sportabbonement stop gezet, want vond het toch een te dure grap. Al helemaal doordat, ik deze maand bijna geen tijd heb km te gaan en en in maart en april aan het reizen ben. In de middag naar ballet geweest en in de avond Married at first sight gekeken met Cheryl. Hier zijn we helemaal verslaafd aan en kijken dit iedere maandag, dinsdag, woensdag en zondag avond!

Dinsdag 13 februari:
Help! Cheryl en ik beginnen beide ziek en verkouden te worden! Hopelijk wordt het niet veel erger!

Woensdag 14 februari:
Met Zara naar Byron gegaan, want hier werden twee groene zeeschildpadden vrij gelaten na hun behandeling bij ‘Australian Seabird Rescue’. Ook Vivienne die ik ken van Travel Active en Sydney gezien en lekker bijgekletst. In de avond ook nog terug gegaan naar Byron naar haar hostel en daar was toevallig ook Vivian, die ik via hetzelfde ken als Vivienne. Heel toevallig en erg gezellig!

Donderdag 15 februari:
Lekker een warm bad genomen in de ochtend, in de hoop dat dat m’n ‘griepje’ iets beter maakt. In de middag met Anastasia en Zara slijm gemaakt en veel gespeeld met Coco.

Vrijdag 16 februari:
Kath, de mevrouw die de tuin hier doet, kwam in de ochtend met iets heel bijzonders binnen gelopen. Ze had namelijk een ‘Rhino Beetle’ gevonden in de tuin en wilde dit natuurlijk even laten zien. Was echt een heel mooi en groot beest om te zien. Ook lekker met noach gebeld na veeeeel te lang dit niet te hebben gedaan. Was echt heel fijn om hem weer te zien en te spreken, want ik mis hem wel echt heel erg!

Zaterdag 17 februari:
In de ochtend met Zara en Anastasia naar Ballina gegaan om boodschappen te doen en knutsel spulletjes te halen. In de middag bij het zwembad rondgehangen met zijn alle en beetje chill gedaan. In de avond waren Paula en Margaret hier heen gekomen en hebben we gezellig films gekeken en gekletst.

Zondag 18 februari:
Hele leuke dag gehad! In de ochtend eerst geschilderd en daarna met de meiden geschminkt. Ik had Zara geschminkt, Zara en Anastasia beide een helft van mijn gezicht en Zara en ik beide een helft van Anastasia haar gezicht. In de middag naar ‘the rockpools’ gegaan met zijn alle en lekker ijsjes gegeten. In de avond ook nog married at first sight gekeken. Het was een echte ‘sunday funday’

Maandag 19 februari:
Lekker naar het strand geweest met Margaret, ijsjes gegeten en een halve ‘fotoshoot’ voor Instagram gedaan ???
In de middag ballet met Zara en verder niet anders dan normaal.

Dinsdag 20 februari:
Surfles gehad! Erg leuk en gezellig en natuurlijk ook veel geleerd! En geloof het of niet maar 9/10 keer kon ik gewoon staan en de hele golf meepakken!!! Echt zo’n vet gevoel! Ik ben echt wel beetje trots op mezelf. Ben wel helemaal kapot, maar dat hoort er allemaal bij.

Woensdag 21 februari:
Zelfde standaard riedeltje voor de woensdag namelijk, gymnastics, carwash en boodschappen. Alleen in de avond ook een citroen taart gebakken met Anastasia, want morgen komen eindelijk Katrina en Vaughan thuis!

Donderdag 22 februari:
Zara was ziek thuis, dus een beetje extra meegeholpen in de ochtend. In de middag met Zara naar het vliegveld gereden om Katrina en Vaughan op te halen! Wat was het mooi om te zien hoe blij iedereen was om papa en mama te zien. Deed me al een beetje denken aan hoe ik straks zelf weer op het vliegveld sta en eindelijk papa en mama weer een dikke knuffel kan geven!

Vrijdag 23 februari:
Zara was nog steeds ziek en Katrina kan niks doen door haar operatie, vandaar dat ik langer gewerkt heb vandaag en we ook hebben besloten dat het allemaal wat makkelijker is als ik in het weekend ook wat kan helpen in de ochtend, geen probleem natuurlijk. Ik heb met Zara lekker zitten schminken en ook lekker knus op de bank gezeten en niet veel bijzonders gedaan.

Zaterdag 24 februari:
In de ochtend gewerkt. Daarna met Paula maar Ballina geweest en de nodige dingen gekocht voor mijn reis die volgende week gaat beginnen! In de middag even gerust, want we besloten de laatste bus om 5pm naar Byron te nemen en uit te gaan. Hier een heerlijke welverdiende avond uit gehad. Het was echt super gezellig en veel nieuwe mensen leren kennen. Alleen jammer dat het meestal backpackers zijn en ze een paar dagen laten weer weg zijn.

Zondag 25 februari:
Gewerkt in de ochtend en in de middag lekker naar het strand geweest voor een paar uurtjes met Paula.

Maandag 26 februari:
Regen, wanneer ga je weg, want ik word gek van je! Ik weet ik mag eigenlijk niet klagen, maar het is hier zo irritant als het regent. Ook al regent het is het nog steeds super warm buiten en daardoor ook erg benauwd. Je wil eigenlijk naar buiten, want het is toch warm, maar door de regen gaat dit niet. Geef me maar gewoon de zon terug haha. In de ochtend beetje begonnen met het inpakken van m’n backpack, in de middag naar ballet met Zara en verder niet echt iets bijzonders.

Dinsdag 27 februari:
Tja nu zit ik jullie dus deze update te schrijven zo in de ochtend. Ik heb helemaal kramp in m’n vingers van het typen, maar dat nemen we dan maar voor lief. Ik ga dadelijk lekker lunchen met de meiden en vanavond komt Saskia aan in Byron dus ga ik gezellig ook daar heen! Lijkt me heel raar om haar te zien, maar ook super leuk natuurlijk!

De volgende update zal zijn over onze reis samen die komende donderdag gaat beginnen. Ik heb er super veel zin in en hoop mooie ervaringen op te doen en vooral te genieten van de mooie dingen die we gaan zien!

Lieve groetjes,
Annemijn

Saskia

??tot vanavond

Anne-Marie

Weer een hele belevenis down under. Al een half jaar.... jezus de tijd vliegt echt.....
Geef Max een knuffel maar goed dat hij weer is opgeknapt.
Lijkt veel op die hond uit de film "Annie"
Veel plezier met je reis samen met Saskia.
En ja het weer, het is hier heel koud zelfs overdag komt het niet boven nul.... geef mij dan maar regen.... als ik zou kunnen kiezen

Oma annelies

Heb vanochtend weer gezellig je dagboek gelezen. Heel leuk weer! Geniet van je vakantie met Saskia! XXX

wilhelmien

Wat heb jij daar een super geweldige tijd.

Manon

Super leuk weer om te lezen!! Veel plezier ?❤????

Christ

Goed verhaal en veel plezier in de camper met Saskia.

Bette van Iersel

Hoi Annemijn leuk om je verhalen te lezen. Vooral dat je gelukkig bent en geniet. Fijne dagen met Saskia. Doe haar ook de groeten.