Het leven als Au Pair in Australië

Ruim 1 jaar thuis....

Ja je leest het goed, het is alweer ruim een jaar geleden dat ik thuis ben gekomen van een onvergetelijke tijd Down Under.

Maar wat heeft dat nu allemaal gedaan, zo'n ervaring, wat doet dat met je....

Ik kan zeggen dat het je heel veel leert, je wordt verstandiger, krijgt meer verantwoordelijkheidsgevoel, leert veel over jezelf en ga zo maar door.

Het is zo raar om te denken dat al die mooie herinnering al weer een tijdje terug zijn. In mijn gedachten zitten ze allemaal nog zo vers, vrienden en familie weten er van dus waarom zou je het er nog over moeten hebben?

Daarom vind ik het wel erg fijn dat ik bij Travel Active, de organisatie waarmee ik naar Australië ben gegaan als Au Pair, de optie kreeg om na mijn ervaring als Au Pair in Australië, Travel Active Ambassadeur te worden. Dit houdt in dat je bij bijvoorbeeld speciale dagen voor Au Pair, gevraagd kan worden om te helpen en uit te leggen hoe en wat, en tussendoor en achteraf met geïnteresseerden kunt praten over jouw ervaringen. Ook zijn we bijvoorbeeld bij de Onderwijsbeurs Zuid en gaan we naar voorlichtingsavonden op middelbare en MBO opleidingen om informatie te geven over opties voor een eventueel tussenjaar. Dit is natuurlijk erg leuk, want op die manier blijft er contact om te praten over mijn ervaringen en is het altijd iets vers en iets dat actief blijft in mijn gedachten.

Eerst had ik ook nog veel contact met mijn host familie, net nadat ik thuis was, tijdens verjaardagen, Kerstmis en ga zo maar door. Helaas merk je nu toch ook wel dat het contact een beetje aan het verwateren is. Want ja het is natuurlijk toch al weer een jaar geleden, zij en ik gaan allebei door met ons eigen leventje, dit is erg jammer, maar ik weet dat ik ze altijd een berichtje kan sturen en dat we dan weer even gezellig kunnen kletsen.

Ook proberen we nu al een jaar met de meiden van Lennox Head een reünie te plannen, maar dit gaat nog niet zo soepel, doordat Alex en Meike in Duitsland wonen. Gelukkig heb ik met Julie wel al een paar keer afgesproken en dit was weer ouderwets gezellig net als toen we in Australië zelf waren. We zitten in ieder geval met de meiden te kijken wat de opties eventueel zijn en dat we misschien met zijn alle ergens een weekendje naartoe kunnen en daar dan afspreken, maar tot nu toe hebben we nog geen goede locatie of überhaupt een datum of iets dergelijks gekozen.

Wat ook wel grappig is, is dat mijn host familie een bedrijf had in de media. Hierdoor raakte ik er meer in geïnteresseerd en herinnerde ik me dat ik lang geleden, toen ik volgens mijn nog op Havo zat, naar een open dag ben geweest bij toen nog NHTV voor Media & Entertainment Management. Hiervoor ben ik toen weer rond gaan kijken en heb ik met hulp van mijn host familie mij toen aangemeld voor deze studie. Van deze studie heb ik voor de zomer het eerste jaar en mijn propedeuse afgerond. Deze week zijn we begonnen met het tweede jaar en er staan veel leuke dingen op de planning. Zo zijn we gisteren begonnen in onze eigen afdelingen in productie. Je hebt verschillende afdelingen zoals: ''TV, AV, Radio, Publishing, Marketing, Events en Interactive''. Ik zit in de afdeling Radio, waarvoor we gisteren de intro hebben gehad met wat we zoal allemaal gaan doen en zijn we naar radio station ''BredaNU'' geweest, aangezien we hier de komende tijd aan het werk zullen gaan totdat de studio van school ''The HUB'' eind oktober klaar zal zijn. Met Radio gaan we 4x 30minuten per persoon een podcast maken, 5x 1uur per 2 personen radio en 5x 1-2uur specialty shows per min. 1 tot max. 5 personen. Hier heb ik heel veel zin in en ik denk ook dat dit goed bij mij zal passen!

Ook hebben we verschillende andere leuke dingen op de planning staan, zoals eind van dit schooljaar gaan we aan een live productie werken. Dit kan in Arizona Amerika, Groot-Brittannië of gewoon is ons eigen Hillywood. Ook zullen we al informatie krijgen over de opties om eventueel een gedeelte van je studie in het buitenland te kunnen doen voor 1 semester en zullen we aan de slag moeten en op pad moeten gaan voor onze stages. Het wordt dus een drukke tijd.

Al met al is er dus veel gebeurd sinds het gekke, geweldige, once in a lifetime experience, onvergetelijke jaar waar ik nu toch echt al weer een tijd van terug ben. Hiervan wilde ik jullie allemaal even een update geven.

Hopelijk vonden jullie het allemaal weer leuk om te lezen.

Bedankt!

Liefs,

Annemijn

Reacties

Reacties

Annelies

Ja Annemijn, “live goes on”, je kunt gewoon niet altijd blijven vasthouden wat mooi was! Er gebeuren allemaal weer andere dingen in je leven en je tijd in Australië wordt dan een mooie herinnering! Succes met al de dingen waar je in het hier en nu mee bezig bent! Liefs oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active