Het leven als Au Pair in Australië

EAST COAST!!!

WAUW, WAUW EN NOG EENS WAUW!!!

Wat hebben we toch een geweldige reis gehad samen! Ik zal proberen het kort te houden, maar ik gok zo dat dat niet helemaal gaat lukken. Ga er dus lekker voor zitten, zet een kopje thee/koffie/fris klaar en veel lees plezier!

Op 27 februari, na lekker overdag te hebben geluncht met Paula en Margaret en te hebben gewerkt, was het dan in de avond eindelijk zover! Ik ben naar de busstop gereden, waar hun door de shuttle bus waren afgezet, en toen met zijn alle naar het hostel gereden en hier lekker wat gedronken samen. Ook was er karaoke avond in het hostel dus daar maakte ik natuurlijk meteen even gebruik van. Omdat ik de volgende dag nog gewoon moest werken en Saskia en Yannick nog behoorlijk last hadden van hun jetlag, hebben we het bij een korte gezellige avond gehouden.

Op 28 februari na drop-offs met Coco en Zara met Playdoh gespeeld, wat altijd een succes is. Ook naar gymnastics geweest met Zara waar ze een heel leuk vriendinnetje heeft, wat echt leuk is om hun samen te zien genieten van de sport. In de middag was het best wel raar gevoel voor mij, want ik moest de tijdelijke oppas een rondleiding geven en wegwijs maken. Wel fijn natuurlijk dat ze het dan via dezelfde planning als mij allemaal doet, zodat het niet te veel verandering is voor die korte periode voor de kids. Maar toch, bleef een beetje gek. In de avond nog naar Byron gereden en wat gedronken en gekletst met Saskia en Yannick.

1 maart, de enige voor mij negatieve ervaring van onze reis. Het begon allemaal erg goed. In de ochtend afscheid genomen van de kids en met de bus naar Byron gegaan. Hier hebben we toen lekker op het strand gelegen en surfboards gehuurd om te proberen wat golven te pakken. Rond de tijd van de zonsondergang wilde ik graag met Saskia en Yannick de lighthouse walk doen, maar voordat we dit gingen doen gingen we nog een lekker toetje halen bij YOFLO in Byron. Tijdens het lopen kreeg ik al een beetje een raar gevoel en dacht ik hier klopt iets niet. Ik had heel mijn toetje op en had de nieuwe 'melkvrije' smaak geprobeerd, nou dit bleek dus niet zo. Ik voelde heel mijn keel opzwellen en merkte dat ik moeite kreeg met ademhalen en dat ik ook druk voelde bij het praten. In het begin probeerde ik het nog een beetje te verbergen, want ik wilde hun gewoon zo graag deze route laten doen, maar op een gegeven moment ging het echt niet meer. Dus we stopten ergens zodat ik wat water kon drinken, maar de reactie bleef maar groter en groter worden dat ik dacht waar is mijn Epipen. En dan zul je zien die ene keer dat je hem nodig hebt, heb je hem natuurlijk niet bij. Dus dan maar op de ouderwetse manier alles er lekker uitgooien, maar zelfs dit werkte niet! Daarom na lang twijfelen naar de dokter gebeld en vervolgens naar de enige apotheek die nog open was, of ze een allergische reactie verzachter of iets hadden als medicijn. Dit hadden ze gelukkig en hier dus meteen met Uber naartoe gereden. Ongeveer een uurtje na het medicijn te hebben genomen had ik bijna nergens meer last van, maar het maakte je erg moe als een van de bijwerkingen dus ben ik vroeg mn bedje ingedoken.

Op 2 maart gingen we met de shuttle bus naar Brisbane om de campervan op te halen. Na veel gezeik en gedoe bij Apollo, konden we eindelijk beginnen met rijden. We gingen naar Southbank in Brisbane waar we een snack en koffie hadden gehaald. Ook naar het 'Brisbane' sign geweest, zoals wij ook IAMSTERDAM bijvoorbeeld hebben. Hier allemaal foto's gemaakt en toen naar de camping gereden, maar tijdens het rijden zagen we tot onze grote schrik dat we een parkeerboette hadden. Zo stom! We mochten dus blijkbaar niet tussen 4-7 pm in de straat parkeren doordat het een 'loading zone' was in die tijd, maar dit stond natuurlijk nergens duidelijk aangegeven. Maar goed, even balen dus, maar het is nou eenmaal zo. In de avond nam ik de rest mee naar Eat Street Market Northsire. Dit is alleen in het weekend open en is een grote hal vooooooooool met lekkere eettentjes. Heerlijk gegeten hier dus! Op de terug weg ook nog gestopt bij Kangaroo Point, want hier kun je heel mooi de Skyline van Brisbane zien in de avond.

De volgende dag van Brisbane doorgereden naar Rainbow Beach, met onderweg nog een stop bij Sunshine Coast, want Yannick kende hier iemand die hier woont. Altijd leuk om dan even langs te gaan natuurlijk. Daarna onze weg voort gemaakt naar Rainbow Beach, waar we even lekker naar het strand zijn geweest voordat onze informatie bijeenkomst voor Fraser Island was. Bij deze informatie bijeenkomst kennis gemaakt met de groep van onze auto, dingen besproken en natuurlijk alle alcohol besteld voor onze dagen op het eiland.

Op zondag 4 maart, moesten we vroeg opstaan voor ons vertrek naar Fraser. We kregen lekker gratis ontbijt met VEGAN, yes voor mij, pannenkoeken en daarna nog wat informatie voor de komende dagen. Toen was het tijd om onze 4WD's klaar te maken en konden we gaan. We hebben echt een super leuke gezellige groep, dus het worden echt leuke dagen! Onze eerste stop was gelijk een van de mooiste op het eiland namelijk, Lake McKenzie. Echt prachtig mooi! Het water is strak blauw en het zand spierwit, echt een pareltje. Hier hebben we ons heerlijk vermaakt voor een paar uurtjes en daarna door gereden naar het camp, wat echt gezellig en knus was.

5 maart was onze eerste stop de Champagne Pools. Deze heten zo, omdat de kleine 'poelen' in de rotsen lijken op champagne dat bruist in een glas wanneer de zee binnenstroomt. Echt heel mooi! Daarna naar een uitkijkpunt gereden, waar je dolfijnen, haaien en schildpadden kon zien zwemmen, heel vet! Daarna nog naar Eli Creek gereden, want puur gefilterd water is en vanuit de grond omhoog wordt geduwt en zo richting de zee stroomt. Het water was lekker fris, wat wel lekker was in die hitte. Ook was het heel leuk om hier in te gaan liggen en je lekker mee te laten varen naar het einde en het mooie was nog dat je dwars door een stukje regenwoud ging, wat natuurlijk altijd mooi is. Op de terug weg naar het kamp nog even gestopt bij Shipwreck Cove en toen terug naar het kamp. In de avond nog gezellig wat gedronken met zijn alle en echt kampvuur gehad met de nodige gitaren en ukele erbij. Helemaal top dus!

6 maart hebben we heel het kamp opgeruimd en zijn we naar de laatste stop gegaan, Lake Wally. Leuk meertje om nog even af te koelen, maar je moest wel eerst bijna een uur lopen door het losse zand om er te komen. Wel was het leuk dat het meer vol zat met van die kleine visjes die je dode huidcellen eten, dus gelijk een gratis spa behandeling gehad haha. Helaas was het toen al tijd om terug naar Rainbow Beach te rijden. Eenmaal hier besloten we om door te rijden naar Bundaberg en hier de nacht door te brengen.

7 maart heerlijk wakker geworden in Bundaberg, hier kregen we een tip van een local dat er een kleine soort dierentuin was in het park iets verderop. Hier zijn we dus even naartoe gelopen en het was inderdaad echt een schattige kleine dierentuin met alle typische dieren voor Australië. Daarna zijn we doorgereden naar Agnes Waters/Town of 1770. Hier hebben we even lekker de was gedaan, postkaarten geschreven en gesurft.

8 maart waaide het echt super hard! In de ochtend nog een poging gedaan tot surfen, maar dit was geen groot succes helaas. Toen zijn we door gereden naar Rockhampton, gegeten en overnacht bij Capricorn Caves. Echt een schattig klein park met heeeeeel veel wildlife eromheen, ook wel een hele ervaring zo.

9 maart vroeg vertrokken vanuit de Capricorn Caves naar Airlie Beach. Na een 5 uur durende rit waren we er eindelijk. Gelijk een camping gezocht en boodschappen gedaan. Ook ingecheckt voor onze boot voor de komende dagen en verder beetje gerust en bijgekomen van de autorit van vandaag.

10 maart rustige ochtend gehad en niet veel gedaan, want om 12 uur moesten we richting de haven om ons te melden bij de boot. Heel grappig, want een van de meiden van onze groep op Fraser Island was er ook! Zo leuk! De zee was helaas erg wild, waardoor ik veel last had van zeeziekte en op dat moment niet echt van het uitzicht kon genieten. Gelukkig was het nog net niet zo erg dat ik de dolfijnen blij kon maken, maar ik zat op het randje. Na eindelijk de eerste plek te hebben bereikt zijn we hier lekker gaan snorkelen. Paar visje en koralen gezien, wat natuurlijk altijd mooi is. Ook eindelijk weer eens een mooie zonsondergang gezien in de zee en lekker wat gedronken met iedereen op de boot.

11 maart gingen we naar het welbekende strand, Whithaven Beach. Dit strand staat in de top 5 van mooiste stranden wereld wijd en op nummer 1 in Australië, nou dat zegt natuurlijk wel wat en wij gingen daar dus mooi heen! Echt prachtig mooi gewoon! Helaas was het een beetje bewolkt waardoor het water niet strak blauw was, maar alsnog echt adembenemend mooi gewoon! Hier hebben we een paar uur doorgebracht en paar mooie foto's gemaakt. Daarna gingen we door naar een snorkelspot maar de zichtbaarheid was niet echt goed, waardoor iedereen al snel het water uit kwam en lekker een biertje pakte.

12 maart in de ochtend vroeg op voor het ontbijt en voor de gene die wilden nog een laatste keer snorkelen. Ik ging nog even en op het begin zag ik niet zo veel. Maar toen zag ik ineens een soort grote steen bewegen, dus toen ik wat dichterbij kwam zag ik dat het een schildpad was! Ik probeerde de rest van de groep erheen te krijgen, maar iedereen was zo verweg dat bij de tijd dat ze bij mij waren de schildpad al weg was gezwommen van het koraal. Jammer voor hen, maar ik had hem tenminste van dichtbij gezien. Terug in Airlie Beach meteen vertrokken richting Cairns. Vanwege alle overstromingen konden we niet over de highway, maar moesten we een beetje het binnenland in wat ons veel extra tijd koste helaas, maar het is nu eenmaal niet anders. Uiteindelijk in Greenvale gestopt en hier overnacht.

13 maart auto snel weer klaargemaakt voor vertrek richting Cairns. Het voordeel van deze alternatieve route was wel alle prachtige natuur en een paar watervallen, waar we nog even voor gestopt waren. Ook zagen we het welbekende Australische 'red dirt' wat je ook wel echt het gevoel geeft van, ja ik ben in Australië. Eenmaal in Cairns een camping gezocht en onzelf getrakteerd op eten bij Hogs Breath.

14 maart duiken bij the great barrier reef. We moesten vroeg op om ons te melden bij de boot. Bij de eerste duik heeeeeel veel mooie visjes en koralen gezien inclusief de enige echte 'NEMO', of te wel clownvisjes, gezien. Bij de tweede duik kregen we meer vrijheid en hoefden we niet meer de instructeur vast te houden. Ook liet hij ons veel dingen zien, die ik anders zelf nooit had gezien en het voelde allemaal gewoon een heel stuk persoonlijker. Na het duiken ben ik ook nog even gaan snorkelen. Net toen ik eigenlijk terug wilde zwemmen naar de boot, komt er ineens een schildpad richting mij gezwommen. Ik bleef dus even stil in het water liggen, maar hij kwam recht op me af. Zelfs toen ik een andere kant in zwom bleef hij rond me heen zwemmen en af en toe kwam hij recht voor mijn neus naar boven om naar adem te happen. Zo magisch mooi gewoon om zo'n wilde schildpad van ECHT dichtbij te zien! Ik voelde me echt op de zevende hemel.

15 maart onze laatste drukke dag. We gingen een dagtour naar het Daintree Rainforest en Cape Tribulation doen. Eerste stop gingen we naar Mosmann George, waar we een Aboriginal ritueel voorgedragen kregen met rook en de traditionele verf. Dit alles om ons te beschermen tegen de kwade geesten in het regenwoud. Daarna naar de rivier geweest en de hangbrug wat allemaal super mooi was. Daarna ook nog een river cruise tour gedaan, waar we een paar jongen krokodillen van zo'n 2-5 jaar zagen en ook een grote mama krokodil, waarvan haar eieren net waren uitgekomen, dus we zagen overal mini krokodillen. Daarna naar Cape Tribulation waar we hebben geluncht. Onze guide JayJay, was erg leuk en vertelde erg veel verhalen waarvan ik oprecht iets geleerd denk te hebben. Ook nog een wandeling door de jungle gemaakt waar we ook een Cassawary zagen, wat een bedreigde diersoort blijkt te zien. Deze vogel blijkt ook erg gevaarlijk en agressief te zijn, dus maar snel en stil doorgegaan. Ook kreeg ik in de bus terug naar Cairns het leuke bericht dat de lammetjes eindelijk geboren zijn! Woehoe! Helaas 2 bokjes dus we weten allemaal hoe dat gaat.

16 maart van Cairns naar Sydney gevlogen. We hebben niet super veel gedaan, maar natuurlijk wel de standaar dingen zoals the opera house, botanical gardens, etc. In de avond nog allemaal barretjes langs gegaan met zijn drieën en een gezellige laatse avond met zijn alle gehad.

17 maart na eindelijk een keer een chille soort van uitslaap ochtend te hebben gehad, zijn we met de ferry naar Manly beach gegaan. We misten op wonderbaarlijke wijze maar liefst 2 x de ferry recht voor onze neus, maar daardoor lieten we de pret niet verpesten. Lekker genoten op het strand en rond 4 uur terug gegaan naar het hostel om onszelf op te frissen. Toen zijn we nog gaan uiteten met zijn drieën bij een Italiaans restaurant en toen was het toch echt tijd om afscheid van elkaar te nemen. Wat hebben we het leuk gehad samen en echt wel een mooie reis gemaakt in zo'n korte tijd! Helaas kreeg ik deze dag ook het nieuws dat Max, de grote bruine hond van mijn host familie, plotseling was overleden. Heel raar gevoel om zo een dag voordat ik thuis kom dit te horen. Het zal dus ook heel raar zijn om straks thuis te komen en maar door een hond begroet te worden. En ook al is het niet 'mijn' hond ik heb er toch zeker ook wat tranen om gelaten en voelde me echt wel een beetje verdrietig hierom.

18 maart ging de wekker lekker vroeg voor mij. Om 04:45 was het tijd om op te staan en richting het vliegveld te gaan. Hele fijne rustige vlucht gehad en om 08.40 was ik alweer geland op Ballina Airport waar ik werd opgehaald door Vaughan. Zo raar, maar toen ik in het vliegtuig de kustlijn van Byron, Broken Head en Lennox Head zag, kreeg ik van binnen echt een heel liefdevol gevoel. Echt zo'n gevoel van pff ik ben thuis. Heel gek maar zo voelde het wel, echt als thuiskomen. Eenmaal in het huis onthaald met veel knuffels en kusjes en al mijn verhalen en avonturen verteld. It's good to be home.

Maandag 19 maart lekker afgesproken met de meiden en ze allemaal verteld over mijn reis en ze waren allemaal super enthousiast, want zij gaan allemaal nog. Ook nog even lekker naar het strand gegaan en in de avond eindelijk weer Married At First Sight gekeken hahahaha.

Dinsdag 20 maart naar de dokter geweest voor een raar bultje wat op mijn oor zat dat maar pijn bleef doen en groter en groter werd. Dit bleek een tropische bacteriële infectie te zijn die gelukkig goed te behandelen was met een antibiotica zalf voor 10 dagen lang, komt goed dus. Ook heb ik vandaag EINDELIJK mijn SKYDIVE geboekt voor aankomende zondag. Ik heb er echt suuuuuuper veel zin in, maar als jullie dit lezen heb ik het lekker al gedaan. In de avond kwam ook nieuwe puppy Chino, waarvan het eigenlijk de bedoeling was dat Max er nog gewoon zou zijn, maar helaas gebeurde het onverwachtse. Nu is er in ieder geval een leuke puppy dei de leegte kan opvullen.

Woensdag 21 maart, happy birthday broertje! Niet veel gedaan en beetje standaard dag gehad met de familie.

Donderdag 22 maart lekker rond gereden met Paula door Byron, Mullumbimy en Lennox. In Byron twee nieuwe t-shirt gekocht, want er zijn er helaas een paar gesneuveld tijdens de reis.

Vrijdag 23 maart heel de dag regen, dus lekker in bed alle series van de afgelopen weken terug gekeken, dat moet ook zo af en toe eens kunnen, toch?

Zaterdag 24 maart in de ochtend gewerkt en in de middag veel bezig geweest met mijn laptop, want ik heb een nieuwe kabel gekocht, waardoor ik eindelijk mn laptop weer kan gebruiken. Ook meteen alle foto's van mijn telefoon gekopieerd naar mijn externe harde schijf zodat ik ze goed bewaard kan houden.

Zondag 25 maart DE GROTE DAG!!!!!!! Wekker weer lekker vroeg, want om 8 uur moest ik me inchecken bij de Skydive. Na ingecheckt te zijn moest je lang wachten tot dat ze eindelijk je naam opriepen. Toen kreeg je namelijk de instructies van hoe en wat. Je moet namelijk in de lucht je lichaam als de 'Big Banana' doen, maar in de lucht gaat dit eigenlijk allemaal van zelf. Ook kregen we ons harnas aan en onze bril voor tijdens het Skydive en maakten we kennis met onze instructeur. Ik had een hele grappige jongen, Dimitri, die echt de grappenmaker van de groep was wat natuurlijk erg fijn was en door al zijn grapjes vergeet je gewoon al je zenuwen. Ik had voor mezelf het idee dat ik geen zenuwen of niks had, maar als ik nu het filmpje terug zie is er echt een moment, namelijk het moment dat je naar de deur toe moet schuiven, dat je pure paniek in mijn ogen ziet hahahahaha. Maar echt wauw gewoon. Dat gevoel dat je krijgt is echt onbeschrijfelijk. Het is zo ontzettend gaaf en zo'n raar gevoel. Je hebt ongeveer een vrije val voor net iets minder dan een minuut en dan klapt de instructeur de parachute open. Dit gevoel was heel raar en je ziet me ook echt schrikken hiervan haha. Ik mocht op een gegeven moment ook de parachute sturen en dat gaf me echt een kick en een magisch gevoel. Ik heb ook echt een lach van oor tot oor op mijn gezicht. Ik was zo aan het genieten! En het is zo gek, maar het is zooooo stil in de lucht, je hoorde echt helemaal niks het was helemaal kalm. Je hoorde alleen af toe bij het sturen van de parachute de wind die in de parachute sloeg, maar dat was het, echt heel puur allemaal. Eenmaal geland en op de grond dacht ik alleen maar ik wil nog een keer, ik weet alleen niet of mijn portemonnee dit ook zo'n goed idee vind hahaha. In de middag ben ik ook nog naar het strand geweest met Paula en heb haar, met dr hoogtevrees, nu zelfs aan het twijfelen gekregen over Skydive door mijn ervaring, ik kan het echt iedereen adviseren, want het is zo'n speciaal en magisch gevoel, echt waar. Ik bleef alleen wel de rest van de dag hoofdpijn houden, maar dat komt denk ik door alle druk die op je komt te staan zo tijdens die vrije val. Ik ben daarom lekker op tijd naar bed gegaan.

Nu is het alweer het einde van de dag maandag 26 maart voor mij. Komend weekend is het Pasen, het weekend daarop ben ik druk met werken en het weekend daarna gaan we al naar Darwin en Bali. Iedereen blijft me vragen of ik onderhand niet naar huis wil, maar eerlijk gezegd krijg ik het zo benauwd bij het idee dat ik over 3 maanden 'al' thuis ben. Voor mijn gevoel ben ik namelijk hier nog helemaal niet aan toe, maar het moet. Het is tijd om dan weer naar huis te gaan, terug naar mijn lieve vrienden en familie en terug naar school om te gaan studeren voor iets waar ik echt iets mee kan. Ik weet dat ik een geweldige tijd hier heb gehad en dat deze laatste maanden echt voorbij zullen vliegen, maar ik weet zeker dat ik terug wil naar Australie. Het is gewoon echt mijn tweede thuis hier geworden.

Voor nu iedereen weer bedankt voor het lezen! De foto's van de reis en van het Skydive kun je dit keer vinden onder het kopje videos, maar ik heb er ook nog een paar in het mapje foto's gezet. Ik zal de twee youtube linkjes ook nog hier even neerzetten.

Ik heb nog geen idee wanneer mijn volgenden verhaal zal zijn en waar dit verhaal over zal gaan, maar jullie zien dit vanzelf wel weer voorbij komen.

Nogmaals bedankt voor het lezen en lieve groetjes,

Annemijn / Annie

SKYDIVE

https://www.youtube.com/watch?v=nqD3-_Lv5GU

VIDEO FOTO'S OOSKUST

https://www.youtube.com/watch?v=h2skYN8ht7Y&t=1s

Reacties

Reacties

Anne-Marie

Tja wat zal ik zeggen: het Aussie virus heeft je!

Angelie spooren

Daar was ik al bang voor! Zoveel leuke dingen doen, zoveel mooi mensen ontmoeten in een prachtig land. Wat zal jij af moeten kicken meid! Gelukkig heb je hier ook lieve mensen die je daarbij zullen helpen? Dus voor nu: geniet nog met volle teugen. Dikke knuf Angelie

Jeannie

wauw wauw,
Annemijn wat een geweldige dingen heb jij weer beleeft.
En wat heb je al veel van Australië gezien.
Dat pakken ze je nooit meer af.

En dan het skydiven.Echt heel gaaf lijkt mij dat en heel stoer dat je dat durft.Ik weet niet of ik het je na durf te doen.
Maar het lijkt mij wel als je eenmaal de kick van het skydiven mee hebt gemaakt dat je dan vaker zou willen.
Maar dat zal je portemonnee dan ook toe moeten laten.

Het is goed te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Australië en het echt beschouwd als je tweede huis.

Geniet nog heel erg van de tijd dat je nog in Australië bent en wie weet ga je er in de toekomst nog eens naar terug.

Ik heb in ieder geval weer erg genoten van je mooie verhaal en prachtige foto's en video's.

Heel veel groetjes
ook van Adrie,Eva en Lars

Breg

Hallo Annemijn,
Wat heb je toch ‘n fantastische tijd daar. Geniet er nog van die laatste maanden.
Dan beginnen de ’serieuze’ zaken weer te spelen, zoals je studie. Maar deze ervaring neemt niemand je meer af en werkt heel verruimend voor je verdere kijk op het leven en de wereld.
Wij vinden het zo langzaamaan wel tijd worden dat je weer naar huis komt en willen je wel weer ‘ns zien!
Hartelijke groeten Breg

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active