Het leven als Au Pair in Australië

Time to go home!

JA! Het is nu echt tijd om naar huis te gaan!

Wat is het een mooi jaar en een avontuurlijk jaar geweest! Ik heb ontzettend genoten van alles en zou het zo allemaal weer overdoen. Toch voelt het wel lekker nu, dat ik helemaal klaar op het vliegveld zit, om naar huis te gaan en straks iedereen, eindelijk, weer te zien!

Het afscheid nemen in Australië was lastiger dan gedacht. Heb veel zitten huilen bij het afscheid nemen, de bus richting het vliegveld en op het vliegveld zelf ook. Ik besefte me ineens heel goed dat de kans erg groot was dat ik deze lieve mensen waar ik het afgelopen jaar heb gewoond, misschien nooit meer zou gaan zien. Ik kreeg zelfs op een gegeven moment een halve paniek aanval, en dat is geen pretje als je in je eentje op het vliegveld bent met ook nog eens een vlucht die vertraagd was. Het is natuurlijk wel allemaal goed gekomen uiteindelijk!

1 Juli kwam ik dan rond het begin van de middag aan in Bangkok en het was hier echt bloedheet en heel benauwd! Daar moest ik wel ff aan wennen zo na de 'winter' van Australië! Na een tijdje rond te hebben gedwaald, niet wetende waar ik was, heb ik uiteindelijk toch het hostel gevonden! Ik was al meteen fan van het hostel, want ze hadden een glijbaan om van de kamers naar de receptie te komen! Dit hostel zat ook vol met Nederlanders, en als ik zeg vol bedoel ik ook echt VOL! Ik denk dat zo'n 90% van de mensen in het hostel Nederlands was! Ik sliep op een kamer met nog 5 andere. Toevallig waren zij ook allemaal die dag aangekomen in Bangkok en samen besloten we toen om eind van de middag naar de zondag markt te gaan. Dit bleek alleen verder weg dan gedacht en we besloten impulsief om in een Tuk Tuk te gaan, enige probleem was dat we met 5 man waren en dit gaf dus al snel de nodige grappige situaties. De markt zelf was leuk om te zien maar niks bijzonders. Je moet er een beetje bij denken zoals je ook de markten hebt in Turkije zeg maar. Veel nepkleren en souvenirs overal.

De volgende dag ben ik naar de tempels Wat Phra & Wat Arun geweest. Wat betekent in Thai trouwens tempel, lekker logisch. Deze tempels waren erg mooi! Hierna terug naar het hostel gegaan en hier verkoeling gezocht in het zwembad, heerlijk!

De ochtend van 3 juli besloten Tobias, Fabian en ik om de trein naar Ayutthaya te nemen en hier een nacht te verblijven om vervolgens de volgende nacht, de nachttrein naar Chiang Mai te nemen. Ayutthaya vond ik persoonlijk erg leuk! Het was een stuk rustiger dan Bangkok en straalde daardoor ook meer vriendelijkheid uit naar mijn idee. Ook heeft deze stad een interessante geschiedenis, doordat het de oude hoofdstad van Thailand was, en er staan hier ook een paar van de oudste tempels van Thailand. Deze tempels hebben we allemaal bezocht op de fiets en dat was me toch een avontuur, maar wel heel leuk. De nachttrein was ik niet zo'n fan van doordat ik alle kanten op schommelde in mn bedje, maar het was wel weer een unieke ervaring.

In de ochtend van 5 Juli kwamen we aan in Chiang Mai. Hier hebben we de eerste dag niet zo veel gedaan, maar ons zelf een beetje verwend met een massage, manicure en pedicure. Heerlijk! En dat alles voor zo'n 15 euro in totaal.

De volgende dag gingen we naar een nieuw hostel, Mad Monkey, en dit was een echt party hostel. Hier al meteen veel andere leren kennen en al snel hadden we een groep met wie we watervallen wilden bezoeken/zwemmen en nog wat andere dingen. DIt begon allemaal heel leuk en het was echt gezellig, totdat een van de jongens uitgleed en op zijn schouder viel. Je zag letterlijk zijn bot omhoog steken, bijna door de huid heen, toen besloten we al snel natuurlijk dat we terug naar het hostel moesten en dat hij naar het ziekenhuis moest. Paar uur later kwamen we er achter dat hij zijn A/C joint had gebroken en dat hij terug gevlogen moest worden naar Canada om daar geopereerd te kunnen worden. Wat een dag zeg maar....

7 Juli was denk ik een van mijn favoriete dagen in Thailand. Dit was namelijk de dag dat ik naar de olifanten ging! Man man man wat heb ik het hier leuk en naar mijn zin gehad. Ze vertelden dingen over hoe slecht het is voor de olifanten hun rug dat er mensen dus op olifanten rijden. Ook vertelden ze waar hun olifanten vandaan komen, hoe oud ze waren en nog een paar andere feitjes over de olifanten. Het was zo leuk om ze eten te geven en een lekker modderbad te geven om het daarna lekker bij de waterval er allemaal weer af te wassen! Ook heb ik hier 2 hele leuke meiden leren kennen, Dania en Joanna. Met hun ben ik in de avond ook nog naar het Ladyboy cabaret geweest wat echt een super grappige en entertainende show was! Echt een top dag dus!

De volgende dag met Tobias, Dania & Joanna naar Wat Prathat Doi Suthep geweest, dit was ook zoals alle andere een hele mooie tempel! Toen maar vroeg naar bed gegaan en beetje een chill dag gehad, want de volgende ochtend gingen we richting Pai!

9 Juli dus gingen we richting Pai. Na de weg met meer dan 700+ bochten te hebben overleefd waren we dan in Pai. Heel leuk hippie achtig dorpje/stadje wat me een beetje deed denken aan Byron Bay. Ze hebben hier heel veel leuke barretjes met live muziek waar ik af en toe wat gezongen heb. Hier hebben we ook veel dingen bezichtigd zoals de Pai Canyon, de WWII brug, de witte buddah tempel en ook zijn we op rubberbanden de rivier afgegaan. We dachten dat dit een chille tocht ging worden, maar dit was helaas niet zo. We hebben wel veel plezier gehad! Het eten in Pai was ook echt geweldig en het fruit was zo lekker zoet en perfect overal gewoon, niet normaal! Joanna en ik hebben in Pai ook een Thaise kookcursus gehad waar we ook veel interessante dingen van hebben geleerd.

Na een paar dagen in Pai te hebben genoten, besloot ik om terug te gaan naar Chiang Mai en vanuit hier naar Krabi te vliegen zodat ik naar de eilanden kon. Krabi zelf was wel gezellig, maar niet zoals de andere plekken waar ik al geweest was. De hoogtepunten hier waren de weekendavondmarkt en Tiger Cave tempel waarvoor we 1237 trap treden omhoog moesten klimmen. Het leuke was ook nog dat deze trap treeën heel ver uit elkaar zaten, dus je was meer omhoog aan het klimmen, en er zaten overal aapjes op de loer om je spullen af te pakken. Na een uur omhoog te hebben geklommen was het uitzicht het wel dubbel en dwars waard. Wat was dit mooi zeg!

De volgende dag ging ik met de boot naar Koh Phi Phi, dit is echt een party eiland geworden geloof ik. Wel leuk voor een paar nachten/dagen dus maar kunt er geen week relaxen vind ik. Het was hier wel super leuk natuurlijk en hebben goed veel gefeest. Ook ben ik op een Longtail boot een tour rondom het eiland gaan doen etc, maar het begon in een keer heel hard te stormen, waardoor we helaas terug moesten, omdat het anders niet meer veilig was. Deze terugreis was wel echt heel eng. De golven waren zo hoog af en toe dat ik echt dacht dat we elk moment om konden slaan en dat dat het einde was zeg maar, maar gelukkig hebben we het overleefd!

Hierna naar Ao Nang gegaan om hier na een nacht de bus en boot naar Koh Tao te nemen! Wat een heerlijk eiland is dat zeg! Ik heb hier mijn open water duikcursus gedaan voor 20 meter. Dit waren 3 hele intensieve dagen, maar ook echt super leuke dagen! De groep waar ik in zat was echt heel gezellig en we voelde ons allemaal heel erg op ons gemak in het water wat het al een heel stuk makkelijker maakt allemaal.

Hier heb ik gisteren dus mijn duikcursus afgesloten en toen begon in de avond de lange reis terug naar Bangkok en nu Bangkok naar huis.

Wat ben ik toch blij met alle mooie ervaringen die ik opgedaan heb het afgelopen jaar maar ik ben ook heel blij om nu naar huis te gaan en iedereen eindelijk weer te zien. Ik begin nu ook pas echt te beseffen hoe lang ik eigenlijk weg ben geweest en wat voor een unieke levenservaring dit is! Dit pakt niemand mij meer af! Foto’s van Thailand kun je vinden onder het kopje fotos. Bij video’sstaat een video van mijn duikcursus op Koh Tao die echt heel vet is geworden!

Bedankt voor het lezen van mijn blog het afgelopen jaar en bedankt voor al jullie lieve en leuke reacties elke keer dit deed mij elke keer veel goeds.

Liefs Annemijn en tot over een paar uur!!!!!!!

Reacties

Reacties

Anne-Marie

Tot straks!!

Marga

Supermooie video. Een heel mooie ervaring rijker.
See you soon.

Oma annelies

Heel mooi verhaal Annemijn! Ik ben blij dat je nu weer vlug thuis bent!
Dag schat en een goeie reis terug naar huis! Doei! XXX

Jeannie

Hoi Annemijn,

Net je laatste verhaal gelezen en de geweldige video gezien van het duiken.
Wat is het geweldig mooi onder water en wat zijn er veel soorten vissen.

Als je dit leest ben je waarschijnlijk alweer in het vertrouwde Nederland.

Een hele ervaring rijker en wat heb jij ontzettend veel gezien en gedaan het afgelopen jaar.
Je hebt dierbare herinneringen opgedaan voor het leven.

Ik vindt het geweldig dat ik dit avontuur van jou ook een beetje mee heb mogen beleven in je verhalen en de geweldige foto's en video's die je met ons gedeeld hebt.

Annemijn welkom thuis .
En geniet van al je herinneringen aan dit geweldige avontuur
maar natuurlijk ook van de mensen die jou zo lang hebben moeten missen.

Groetjes en tot ziens

Eva

Hee Annemijn. Ik kan niet wachten om alle avonturen straks in het echt te horen. Wat een top jaar heb jij gehad, gelukkig houd je de herinneringen met o.a. deze blog altijd bij je.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active