Het leven als Au Pair in Australië

Vakantie met de fam

Nu we net lekker een paar daagjes terug zijn in Australië, is de 'normale' gang van zaken weer begonnen. Het is zaterdag ochtend, ben net wakker en kan, zoals gewoonlijk, niet uitslapen omdat mijn lichaam te gewend is aan vroeg wakker worden. Wat kan ik dan beter doen dan weer eens vertellen wat ik gedaan heb de afgelopen weken. Ga er lekker voor zitten, neem een lekker kopje thee/koffie/fris wat je maar wilt en veel lees plezier.

Op 14 april begon onze vakantie naar Darwin en hierdoor krijg je gelijk weer even een besef moment van hoe groot Australië eigenlijk is. We werden om 04.15 opgehaald thuis om naar het vliegveld van Brisbane te rijden. Hier waren we na ongeveer 2,5 uur. Lekker ingecheckt, ontbeten en de standaard dingen gedaan die je doet als je op het vliegveld bent. De vlucht was ook niet zo bijzonder. Beetje films gekeken om de tijd te doden en na 4-5 uur vliegen waren we in Darwin! Man man man wat was het heet en benauwd hier. Bij ons was het namelijk al een beetje frisser aan het worden dus het was nogal een verandering de eerste paar dagen in de benauwde temperaturen van rond de 36 graden. In Darwin hebben we vooral familie van Katrina haar kant van de familie ontmoet en mee afgesproken en lekker veel aan het zwembad gelegen van ons hotel. We zijn 2 x naar de Sailing Club geweest, waar je echt een van de mooiste zonsondergangen hebt in de zee. We zijn naar Crocosaurus geweest, waar we met krokodillen op de foto zijn gegaan, slangen en anderen reptielen vast hebben gehad en de krokodillen eten gegeven. Man man man ik weet nu wel echt zeker voor welke beesten ik officieel bang ben hahaha. Ook een keer in de avond naar een heel schattig restaurant gegaan met een beetje een Spaanse sfeer en heeeeeel veel oude kermisattracties wat de kinderen, en ik stiekem zelf, natuurlijk fantastisch vonden. Ook nog naar een waterpark geweest in Darwin met een groot speel gebied met glijbanen, een emmer vol met water die omvalt, sproeiers, bakken die omvallen, een zwembad en grote glijbanen voor de wat oudere kids. En op onze laatste dag zijn we ook nog naar het museum van NT geweest, waar het meest interessante de informatie en schade van cyclone Tracy was en krokodil Sweetheart die er om bekend stond om de motoren van boten kapot te bijten om zo de boot te laten zinken, maar vervolgens niks met de mensen te doen en die lekker te laten dobberen voor een van de andere vele krokodillen die je daar in het water vindt. Helaas is deze krokodil 'perongeluk' dood gegaan door eens stomme fout van de mensen. Het is wel echt belachelijk hoe groot en oud deze beesten worden en wat voor een kracht en uitstraling ze met de meebrengen. Geloof me maar daar kom je liever niet te dichtbij in de buurt.

Toen zijn we op de nacht van 20-21 april doorgevlogen naar Bali, waar we heerlijk een eigen villa hadden wat echt perfect was en je kon oprecht de familie zo heerlijk zien genieten en dat verdienen ze echt! Het is echt abnormaal hoe veel hun werken en hoeveel tijd, druk en stress ze zo vaak mee om moeten gaan, dus het was heel mooi om iedereen zo te zien genieten en helemaal zen te zien worden. Het zwembad van de villa was een zogenaamde 'infinity pool', nou echt een van de mooiste zwembaden die ik ooit had gezien! We verbleven in mijn ogen echt in het paradijs met prachtige natuur overal waar je keek, ontzettend gastvrije lieve mensen en het strand zo voor je deur en dan heb ik het nog niet eens over het eten. Het fruit is zoveel lekkerder dan waar dan ook en heeft zoveel kleur en is zoveel intenser dan dat wij gewend zijn. Ook heerlijk al het typische eten van Bali en natuurlijk Nasi Goreng met kipsaté en pindasaus, HEERLIJK!!!

Op Anastasia haar verjaardag zijn we naar La Laguna in Canggu gegaan, wat echt een van de leukste restaurantjes ooit is. Bij alles wat je zag wilde je foto's maken. Ze hadden allemaal ouderwetse gypsy wagens, overal schattige lichtjes en lantaarns, een pier die mooi versierd was en de complete uitstraling was gewoon perfect. Echt als je ooit naar Bali gaat en de kans hebt om hier naartoe te gaan zou ik het zeker doen!

Ook zijn we hier naar een waterpark geweest wat een beetje hetzelfde was als die in Darwin alleen was Zara hier WEL groot genoeg om ook op de grote glijbanen te gaan dit was super leuk en ik weet echt niet hoe vaak ik van de glijbanen af ben geweest, maar ik weet wel dat het kind in mezelf weer even goed naar boven kwam. Wie zegt er nu nee tegen glijbanen?!

Op onze laatste avond in de villa hadden we heerlijk gegeten bij het zwembad met de zonsondergang op de achtergrond wat het echt helemaal compleet maakte. Hier zijn natuurlijk ook een paar mooie foto's van gemaakt.

Voor onze laatste 2 dagen en laatste nacht zijn we naar het Hard Rock Hotel gegaan in Kuta en ik hou echt van het Hard Rock, dus zoals je kunt begrijpen, vond ik dit natuurlijk helemaal fantastisch! Hier zat ook weer een belachelijk groot zwembad bij met glijbanen en een kleiner waterspeelparadijs voor de wat kleinere kids en hier hebben we dan ook onze meeste tijd besteed. Ook ben ik op de zondag nog even gaan shoppen, want ik wil natuurlijk wel de nodige souvenirs hebben. Het gene wat ze hier hebben in Bali is wat wij hebben in Turkije. Overal zie je van die soort 'marktkraampjes' met allemaal nep merken en hier moet je dus ook allemaal af dingelen. En als de brutale Nederlander die ik ben is me dit goed gelukt, al zeg ik het zelf. Ik heb vrijwel overal niet meer betaald dan de helft van de vraagprijs. In het begin vond ik het een beetje eng, omdat ik als 'meisje' in m'n eentje rond aan het wandelen was en bij al die markt mannen dus ging af dingelen, maar het is me toch gelukt.

Toen terug in het hotel de laatste spullen ingepakt en op naar het vliegveld. Dit ging allemaal erg makkelijk doordat we hulp kregen van 2 'piccolo's' denk ik dat het waren. Heel handig vooral voor ons met al onze bagage, de grote groep die we waren en de kinderen. Toen zijn we nog ergens wat gaan eten en drinken etc, totdat we ons rot schrokken terwijl we naar onze gate liepen en hier niemand meer zagen en onze namen afgeroepen werden. Gelukkig lieten ze ons er nog door en zaten we op onze eerste vlucht richting Sydney. Rond half 7 waren we hier geland en toen kwam het drama, want onze volgende vlucht stond gepland voor 9 uur en weet dan maar eens snel door de immigratie, douane en weet ik het allemaal van international naar domestic te komen in zo'n korte tijd. Nou geloof het of niet, maar we hadden het gehaald! Helemaal uitgeput en wel ploffen we neer bij de gate en nog geen 5 minuten later gaat er een belletje: 'De vlucht van 9 uur naar Ballina is door technische oorzaken vertraagd tot 10.15'. Lekker dan dachten we, maar ook wel chill, want nu konden we nog even wat drinken op ons gemak en zo zijn we vervolgens na een vlucht van ongeveer een uur geland in Ballina. Hier de taxi gepakt en we waren terug in het oude vertrouwde Lennox. We werden ontvangen met regen en kou en ik heb voor het eerst in maaaaaanden een lange broek gezocht, een trui en een hempje. Nou dat was even zoeken, maar gelukkig duurde het niet te lang, want na 2 dagen kregen we weer lekker het zonnetje. Het is wel 'fris' en het wordt niet warmer dan 25 graden, maar dat is allemaal prima! Daar houd ik het nog wel even mee vol!

Nu ben ik hier nog voor een maand ongeveer. 1 juni vlieg ik naar de familie in Melbourne, waar ik echt super veel zin in heb om Don en Rob te ontmoeten en hier wat tijd mee door te brengen. Hierna moet ik nog even een plan maken waar ik me vandaag even goed in ga verdiepen en dan vertrekken we in Juli naar Azie en daarna zijn we alweer thuis....

De tijd vliegt echt voorbij en ik begin steeds meer te beseffen wat ik allemaal gedaan heb en hoe lang ik iedereen al niet heb gezien. Hierdoor had ik laatst voor het eerst echte heimwee. Ik wist gewoon niet wat me overkwam, maar ik wilde ineens zo graag naar huis en zo graag iedereen weer zien en knuffelen. Ik was toen wel meteen ook streng voor mezelf en zei tegen mezelf, nee je wilt niet naar huis, je bent nu al zover, je moet niet die laatste dingen weggooien je kan dit en het gaat allemaal sneller voorbij dan dat je denkt. Dus hier zit ik dan plannen te maken voor de laatste weekends hier, de laatste 2 maanden in Australie en de laatste maand in Azie voordat we weer thuis zijn.

Ik zie jullie allemaal weer snel, ik ben zo weer thuis!

Lieve groetjes,

Annemijn

Reacties

Reacties

Ine

Annemijn geniet van je laatste maanden. Wat heb jij het geweldig gehad! Dit zul je nooit vergeten !
Groetjes Ine uit Hilvarenbeek

Sandra en Ise

1 woord: FANTASTISCHE!
Geniet van alles wat je nog mag zien en beleven.
Liefs van ons.

Henrieta Keukens

Zoooo heee meiske.
Wat heb jij een super mooie ervaring als je straks naar huis gaat.
En een hoofd vol herinneringen.
Ik ben trots op je.?

Oma annelues

Lieve schat, wat een mooie reisblog! Geniet nog van de laatste maanden! Ik mis je ook en zal blij zijn als je weer veilig thuis bent, maar ik hou het ook nog wel een paar maanden vol! ❤️?❤️?❤️

Vincent Roders

Wat leuk om al je avonturen te lezen Annemijn! Na de zomer gezellig in Noord Brabant naar je volgende avontuur op de NHTV ;). Geniet nog lekker even down under!

Marga

Weer een ervaring rijker. Leuk om het verhaal weer te lezen.
Geniet er nog even van, want voordat je het weet ben je weer thuis.

Christ

Annemijn wat heb de zaken weer goed op geschreven. Dat kun je echt goed. Ik zie al uit naar volgende verhalen. De laatste maand als au pair, met Don en Rob in Melbourne, Tasmanie en als laatste Thailand. Dus nog vier verhalen.

Anne-Marie

Dikke knuffel kanjer!!!

(meester) Jan

Weer met veel plezier je avonturen gelezen. Top!

Breg

Hallo Annemijn,
Wat ‘n bofkont ben jij!
Geweldig al die ervaringen. Ton en ik waren ook een aantal keren op Bali. De laatste keer zelfs 6 weken. Heerlijk, zo ontspannen.
Nog veel plezier de laatste maanden. Er is nog veel te doen. ‘t Kan niet op!
Hartelijke groeten Breg

Jeannie

Hoi Annemijn,
Leuk om je belevenissen weer te lezen.
Wat heb jij weer een hoop gezien en beleefd.
Zo kom je nog eens op plekken waar je anders misschien niet zo vlug naar toe zou gaan.
Wat gaat de tijd toch snel voor dat we er erg in hebben kom je weer naar huis.

Een ervaring rijker en heel veel mooie dingen gezien van de wereld.
Het is iets wat ze je nooit meer afpakken en waarop je trots kunt zijn.
Je hebt het toch maar aangedurft om dit avontuur aan te gaan.
Ik vind dat heel knap van je en zou het je niet 123 nadoen.

Nog een hele fijne tijd gewenst
Zolang je nog in Australië bent.
En een fijne reis daarna.

Dikke knuffel Jeannie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active