Het leven als Au Pair in Australië

Melbourne, Great Ocean Road & The Grampians

Melbourne, Great Ocean Road & The Grampians National Park!

Op 1 juni in de avond gevlogen van Ballina naar Melbourne en hier meteen een hartelijk ontvangst van Don die trouwens echt het gezicht van een ‘van Dongen’ heeft! Herkende hem al meteen op het vliegveld, want hij lijkt, naar mijn idee, best op ome Toon haha. Hij zei dat ik ook iets weg had van zijn moeder waardoor hij mij dus ook snel herkende.
Die avond beetje gekletst en een plan gemaakt voor de volgende dag en toen lekker naar bed gegaan.

De volgende dag eerst heerlijk uitgeslapen en toen met de trein naar Flinder street waar Rob mij dan mee de stad in zou nemen, want Don moest werken. Als eerste nam hij me mee naar de State Library waar een nogal indrukwekkende ball room was omgetoverd tot studiezaal. Hierna ook naar de Queen Victoria market gelopen en hier wat rond gedwaald voordat we verder gingen richting the botanic gardens. Doordat het al laat werd en de zon snel onderging hebben we dit moeten uitstellen maar zijn we nog wel naar de Myer Music Bowl geweest. Hier worden veel concerten gehouden en ook elk jaar met kerst een groot feest waar iedereen op af komt. Hierna zijn we naar een kroeg gegaan en hebben we wat gedronken tot Don klaar was met werken.

De volgende dag met koffer en al in de trein richting Rob. Beetje een plan gemaakt en toen besloten om naar de Art Gallery te gaan in Melbourne. Hierna ging de zon onder en gingen we dus snel naar St. Kilda. Dit omdat hier aan de pier een groep pinguïns woont en hier elke avond naartoe gaat om in de rotsen te rusten/slapen. Hier hebben we dus pinguïns gezien! De foto’s zijn niet van de beste kwaliteit, want je mag geen flits gebruiken, maar je ziet het wel!

De volgende dag hebben we niet echt iets gedaan, het was een beetje een dag dat er van alles geregeld moest worden, voor Rob dan, en dan ben ik natuurlijk gewoon mee gegaan.

De volgende dag zijn Rob en ik op pad geweest door Dangedong National park. Hier wat watervallen gezien en veel mooie natuur. Toen we terug thuis waren bij Rob waren we allebei best moe dus hebben we maar relaxt wat filmpjes en series gekeken.

De volgende dag spraken we af met Don bij Flinder street om vanuit hier met z’n 3en naar de botanic gardens te gaan. Het was heerlijk weer, 18 graden wat echt uniek is voor deze tijd van het jaar in Melbourne, dus we genoten lekker van het zonnetje en de mooie tuinen om ons heen. Ook gingen we naar de plek waar hun het as van hun moeder hebben uitgestrooid. Ik vond het heel mooi en ook een beetje gek om daar te zijn, omdat het familie van mij is die ik nooit ontmoet heb en ik nu wel op haar laatste ‘rustplaats’ was. Hierna ben ik met m’n spullen en al naar Don gegaan, want morgen staat de Great Ocean Road op de planning!

Rond 11 uur vertrokken we richting de Great Ocean Road. Na ongeveer een uur rijden vanuit Melbourne kwamen we bij de start van de Great Ocean Road. Wat hebben we hier van genoten zeg elke stop weer! We zijn ook bij een paar watervallen gestopt en natuurlijk de bekende 12 apostels! Vervolgens de nacht doorgebracht in Port Campbell.

De volgende ochtend waren we vroeg op en zijn we al snel doorgereden naar de laatste plekjes waar we de dag ervoor geen tijd meer voor hadden aangezien het al donker was toen. Na de Great Ocean Road helemaal af te hebben gemaakt zijn we doorgereden naar The Grampians National Park. Echt wauw! Alles hier was zo mooi! Je viel van de ene adembenemende plek zo in de ander. Alles was zo groots en nog zo onaangetast dat je echt nog de natuur in pure vorm kon zien. Je voelde je toch wel heel klein daar tussen moet ik zeggen! Hier heel de middag rond gelopen/gehiked en toen voor het donker terug gereden naar Melbourne. Op de terugweg kon je wel zien dat we in de middle of nowhere waren, want letterlijk OVERAL zag je wilde Kangaroos en Emu’s wat natuurlijk altijd leuk is om te zien! In de avond eenmaal thuis aangekomen waren we helemaal gesloopt en moe en zijn we vroeg naar bed gegaan.

De zaterdag wilde ik de stad in m’n eentje eens verkennen. Ik ben met de tram naar het centrum gegaan en me hier goed vermaakt. Ook ben ik naar het ACMI geweest waar je van alles kon zien en doen over animatie in films, tv, games, etc. Dit was heel interessant en ook heel leuk! Hierna ben ik naar Brighton geweest naar de Bathing boxes en om de zonsondergang te zien vanaf het strand. Hierna weer richting Rob want de volgende dag, zondag, zouden we naar verschillende markten gaan.

De zondag eerst naar een markt gegaan vlakbij Rob zijn huis en dit was echt een beetje zo’n rommelmarkt met kleding en zooi van mensen op zolder zeg maar. Hierna naar de markt aan de esplanade in St. Kilda geweest en deze markt vond ik heel leuk! Ze hadden hier allemaal kraampjes vol met spullen die de mensen zelf hadden gemaakt of ontworpen echt zo’n markt met heel veel leuke creatieve mensen en spulletjes. Hier heb ik ook 2 nieuwe ringen gekocht voor maar $7, dat is wel een koopje toch?! Ook zijn we in St Kilda nog naar een plek geweest waar allemaal moestuintjes zijn van de gemeente en je kon zien dat iedereen echt z’n best deed voor zijn eigen plekje!

De maandag nog naar Williamstown gegaan en hier wat rondgelopen en in de avond terug naar Don, want hij woont dichterbij het vliegveld en de volgende dag stond m’n vlucht naar Tasmanië op de planning!

Dinsdag ochtend dus vroeg opgestaan en richting het vliegveld. De vlucht was prima en kort en was dus al snel in Hobart. Hier ingecheckt bij m’n hostel ‘The Pickled Frog’ wat echt een heel grappig en apart hostel is vooral doordat de buitenkant knalgroen is, niet te missen dus. Die dag beetje rond gelopen in Hobart en in de middag/avond gezellig in het hostel met de anderen wat biertjes gedronken en gekletst bij de openhaard.

Nu zit in de Botanic Gardens dit weer te schrijven. Morgen begint m’n tour van 8 dagen over Tasmanië en hier heb ik heel veel zin in! Veel mooie natuur en activiteiten elke dag. Ik denk dat ik hier een video over ga maken maar dat zien we nog wel.

Voor nu bedankt voor het lezen weer! De foto’s staan onder het kopje foto’s en tot de volgend keer!

Annemijn

Reacties

Reacties

Henrieta Keukens

Jeetje Annemijn. Wat ben je toch een ongelooflijke ontdekkingsreiziger..
Echt super van jou.
Geniet er nog van.
Groetjes van ons.

Christ

Annemijn weer een fantastisch verhaal.

Anne-Marie

Leuk je verhaal en toch ook weer herkenbaar; Melbourne en omgeving 1989!

Jeannie

Leuk om je verhaal weer te lezen.
En veel plezier in Tasmanië.
Geniet van alle mooie dingen die je daar vast ook weer gaat zien.
Ik kijk uit naar je volgende verhaal.

Groetjes, Jeannie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active