Het leven als Au Pair in Australië

JAPAN!

Ik zal lekker bij het begin van de reis beginnen en dus beginnen bij de vlucht....

29 december:

Rond half 8 vertrokken we met de auto naar de Gold Coast. Bij de zelf incheck balie wilde het allemaal niet echt meewerken door mijn Nederlandse paspoort, omdat deze balie's gericht zijn op Australische paspoorten. Uiteindelijk met hulp van een medewerker is dit allemaal geregeld en konden we met een gerust hart weg. Tijdens de vlucht natuurlijk veel films gekeken en de tijd gedood met iedereen door muziek te luisteren of spelletjes te spelen. Rond 18.30 Japanse tijd waren we geloof ik geland. Toen zijn we meteen door gegaan naar het vliegveld hotel waar we voor de nacht bleven, koffers gedumpt op de kamer en iets te eten gaan zoeken. Eenmaal toen we klaar waren met eten naar de kamer gegaan en lekker gaan slapen, want de volgende dag stond er weer een hele reis op het programma.

30 december:

Na te hebben geslapen in het hotel bij het vliegveld met zijn alle gaan ontbijten en de laatste spulletjes gepakt. We moesten weer terug richting het vliegveld, want daar was onze busrit naar Nozawa van ongeveer 6 uur. Gelukkig was er wifi in de bus waardoor we filmpjes konden kijken op Youtube en met Zara natuurlijk K3 filmpjes! Ik was wel een beetje wagenziek geworden in de bus, maar met een beetje paracetamol was dit gelukkig snel weer voorbij. Toen we aankwamen in Nozawa, stonden de mensen van de AirBNB ons op te wachten om op te halen. Erg lief! Ze lieten ons ook gelijk zien waar alles was en boden aan om ons de volgende dag te laten zien hoe je naar de berg voor het skiën en snowboarden liep. In het huisje toen de koffers uitgepakt en wat gaan eten en toen lekker in bed.

31 december:

Heerlijk geslapen! Om 9 uur liepen we met zijn alle naar de berg en hebben we de ski en snowboard spullen geregeld en ook alle lessen. Verder een beetje het stadje verkend en boodschappen gedaan. In de avond met Ollie en Stasia opgebleven voor nieuwjaar, maar verder niet naar vuurwerk gaan kijken, want iedereen was erg moe!

1 januari:

Ski les gehad met Katrina, echt heel leuk maar ook heel zwaar! Veel vallen en opstaan, maar we kunnen zeggen dat we 2018 goed zijn begonnen, want we kunnen nu een beetje skiën. Op sommige punten was het wel een beetje eng. In het begin toen we net met de lift omhoog waren gegaan verloor ik de controle over de welbekende pizzapunt en zoefde ik, naar mijn idee, met grote snelheid ongecontroleerd de baan op! Na een tijdje dacht ik hier is geen stoppen meer aan dus gooide ik mijn stokken naar de zijkant en liet ik mezelf op zij vallen totdat de ski leraar en Katrina weer bij me waren. Heel avontuur, maar verder dan dat zeker geslaagd!

2 januari:

Mijn verjaardag! Natuurlijk hadden we zelfs hier chocolade taart als ontbijt, jummie! Deze dag in de ochtend in het stadje rondgelopen en souvenirs gehaald. In de middag met Zara een beetje rustig gespeeld, want ze voelde zich niet zo lekker en in de avond zijn we heerlijk uiteten geweest voor mijn verjaardag. Ook 'sake' geprobeerd wat verrassend lekker was!

3 januari:

In de ochtend met zijn alle een beetje chill gedaan en niet zitten haasten om de berg op te gaan. De jongens waren in de middag de berg op gegaan, maar de meiden bleven beneden. Het sneeuwde namelijk heel hard en je zag bijna niks, dus wij dachten dat het verstandiger was om gewoon lekker beneden te blijven en op de kleine gemaakte heuveltjes te oefenen met skiën. Wel had Zara haar eerste ski les wat echt super schattig was om te zien! Ook was het leuk om te zien hoe Stasia aan het skiën was en hoe zelfverzekerd ze er al in was na een paar lessen! In de avond met de kids lekker pasta gegeten en de film 'A Dolphin's Tale' gekeken.

4 januari:

Snow Monkey Tour! Met Anastasia en Ollie naar de sneeuw aapjes geweest. Heel grappig om die aapjes zo allemaal bij elkaar te zien zitten in hun eigen 'onsen'. Een onsen is een natuurlijk warm water bron waar de mensen, en dus ook deze aapjes, samen allemaal hun bad in hebben, deze 'onsens' had je ook overal in het stadje bijna in elke straat wel een. Het grappige was dat we op de terugweg van de aapjes naar de bus een paar mensen in een openbare openlucht onsen zaten zitten waar zelfs ook een aapje in zit! Grappig toch! Ik zou er alleen zelf echt niet in gaan haha.

5 januari:

In de ochtend met Zara sneeuwkonijntjes gemaakt en lekker in de sneeuw gespeeld en natuurlijk een sneeuwballengevecht gedaan. Verder ook, zoals gewoonlijk, K3 geluisterd. Voor lunch met Katrina en Zara naar een heel schattig klein restaurantje geweest waar we 'gyoza' en 'edamame bonen' hebben gegeten. Erg lekker allemaal! In de middag koffers gepakt en alles uitgezocht, want de komende resterende dagen zijn we in Tokyo!

6 januari:

Voor de laatste keer ontbijt bij Dex, hier waren we elke dag voor ontbijt en ook meerdere malen voor avondeten voor de kids. Dex is echt een hele lieve man die ons elke ochtend kwam begroetten met zijn brede lach en altijd even een praatje kwam maken. Daarna met de taxi naar het trein station en met de 'bullet train' naar Tokyo gegaan. Aangekomen in Tokyo, na een maar 2,5 uur durende reis ongeveer, zagen we al meteen dat het een hele grote drukke wereld stad was. Vervolgens de taxi genomen naar onze nieuwe verblijfplaats en rustig alles weer uitgepakt. In de avond hele lieve mensen ontmoet die ons hebben geholpen om een kinderwagen te vinden voor Zara. Daarna met zijn alle naar Karaoke gegaan, want dat hoort er natuurlijk bij als je in Japan bent! We hadden onze eigen 'booth' en konden hier ook lekker eten.

7 januari:

Shoppen! In de ochtend lekker gaan shoppen en de stad gaan verkennen. Voor de ochtend waren we opgesplitst, dus ben ik naar Shibuya station gelopen. Hier staat namelijk het beeld van Hachiko, of wel Hachi. De hond die altijd op zijn baasje bleef wachten op het station zelfs nadat hij overleden was! Mocht je het verhaal niet kennen raad ik je aan om de film 'Hachi: A Dogs Tale' te kijken. Toen ik hier weer weg ging kwam ik er per ongeluk achter dat ik op het grote bekenden drukke kruispunt van Tokyo was, dus dit heb ik natuurlijk even gefilmd en foto's van gemaakt hoe dit er aan toe ging. Verder natuurlijk ook een beetje geshopt. In de middag met Anastasia en Ollie naar het kattencafé geweest. De weg hier naartoe was alleen een super drukke straat met allemaal van die typische souvenir winkels en de winkels zoals wij ze kennen in Turkije met de nep kleding.

8 januari:

DISNEY! Hier waren gewoon veel te veel leuke dingen! We begonnen met de Monster Inc. attractie die uniek is voor Tokyo Disney. Vervolgens Gadgets Go Rollercoaster, Space Mountain, Alice's Tea Party, Carroussel, Dumbo, Disney Parade, Peter Pan's Dreamflight, Big Thunder Mountain, Stitch Enchanted TIki Room, Pirates of the Carribean en afgesloten met Pooh's Hunny Hunt wat ook een unieke attractie was voor Tokyo Disney. Al met al dus een ge-wel-di-ge dag gehad! Ik was echt zo blij als een kind en de rest ook!

9 januari:

In de ochtend alles ingepakt, want we moesten voor 10 uur uit onze huidige verblijfplaats en konden om 11 uur in onze nieuwe verblijfplaats waar we voor de dag in konden. In deze wachttijd met koffers en al maar even gewacht in een Starbucks-achtig café en hier wat gedronken en gegeten. Voor lunch met de kids naar Mac donalds geweest en nog een beetje geshopt, daarna naar het appartement om ons op te frissen en rond 4 uur was het helaas tijd om met de taxi naar het vliegveld te gaan. Het incheken hebben we heel lang voor moeten wachten, namelijk 1 uur. Dit omdat ze maar 2 balie's open hadden om in te checken en dat schiet natuurlijk niet op. Maar we hadden geduld en waren ruimen op tijd dus hebben rustig afgewacht tot we konden. In het vliegtuig beetje films gekeken.

10 januari:

De nacht vlucht was zwaar, zoals altijd bij een nachtvlucht. Allemaal wel een beetje kunnen slapen gelukkig. Rond half 7 Gold Coast tijd waren we geland en rond 10 uur 's ochtends waren we lekker thuis in Lennox. Allemaal gespeeld met Coco en gedag gezegd tegen Cheryl en natuurlijk alle leuke dingen verteld. Vervolgens is iedereen lekker een middagdutje gaan doen om energie op te doen na de korte nacht. In de middag buiten geweest met Zara en lekker K3 aan op de speakers en 's avonds lekker vroeg naar bed, want ik was doodop!


Japan was echt een super mooi land! Ik zou, als ik de kans heb, hier zeker terug naar toe willen gaan! Ook zijn de mensen hier allemaal zo aardig, ook al spreekt er bijna niemand Engels, ze proberen je altijd te helpen! Het enige wat ik wel grappig vond aan Japan is dat ik dacht overal Sushi te zien en ik heb werkelijk waar, maar 1 sushi restaurant gezien haha.

Dankjewel voor het lezen en iedereen nog een gelukkig nieuwjaar!

Lieve groetjes,

Annemijn

Reacties

Reacties

Christ

Wat heb je weer veel beleefd. Je kan een goed verhaal schrijven. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal. Veel plezier daar en ook nog een goed nieuwjaar.

Anne-Marie

Zo te lezen heb je je goed vermaakt in Japan. Zoals eerder gezegd deze herinneringen kan niemand je ooit meer afpakken dus ik zou zeggen geniet zolang het nog kan.
Grappig dat K3 zo goed bevalt!
En Hachi ........... de oh zo trouwe hond, echt tof dat je daar bent geweest!
Bedankt voor wederom een leuk verhaal en foto's.

Breg

Hallo Annemijn,
Jarig in Japan. ‘t Is wat he!
Nog van harte gefeliciteerd en wat een belevenissen weer.
Een super mooi land volgens jou en ook een bijzondere sfeer denk ik.
Je bent al dik over de helft en wat een hihglights heb je al gehad.
Nog veel aupair-plezier de komende tijd.
Tot het volgende verhaal, hartelijke groet en liefs Breg

Breg

Wat slordig van mij. highlights dus.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active