Het leven als Au Pair in Australië

Zomer vieren, kerstmis en vliegen naar Japan

Aangezien ik op een +/- 9 uur durende vlucht naar Japan zit, dacht ik dat het wel weer eens tijd werd om een update te plaatsten op mijn blog

Mijn vorige blog eindigde met de ellende die een oorontsteking heet. Deze is gelukkig weer helemaal weg en heb nergens meer last van, Thank god. De dag na mijn laatste post was het echt een verschil van dag en nacht. De pijn was er nog wel, maar het was oké genoeg dat ik alleen paracetamol tegen de pijn kon innemen en niet al die zware rommel meer. De zondag, 3 december was ook Nanny Cheryl jarig dus hadden we het gebruikelijke ontbijt, namelijk chocolade taart, jummie. Die avond waren ook de Christmas carols in the park. Een soort grote kerstviering op het voetbal veld van Lennox, waar de pre school en public school van lennox optredens verzorgde, eettentjes waren en natuurlijk ook een helpkerstman niet de echte helaas. Dit was erg leuk, maar ook raar. Het was heel leuk om Zara te zien optreden en alle kerstliedjes te zingen, maar het was voor mij een raar gevoel dat ik daar zat in de volle zon in een jurkje i.p.v. een dikke trui enzo. De maandag, 4 december, ben ik gaan sporten en lunchen met Paula en daarna moest ik op controle bij de dokter. Die zei dat alles er een heeeeeeeel stuk beter uit zag dan eerst en dat ik nog een week door moest gaan met de oordruppels en voor de zekerheid m’n oor voor nog eens 2 weken niet nat mocht krijgen.
Op 5 december is Julie naar mij thuis gekomen en hebben we samen met een hele kliederboel pepernoten beslag gemaakt, zodat we in de middag als de kids thuis kwamen lekker Nederlandse pepernoten konden bakken. Zo gezegd zo gedaan en ik kan je vertellen ze waren een groot succes. Iedereen vond ze lekker.
Op 6 december hebben we in de middag met de familie sinterklaas gevierd. Mama en papa hadden namelijk een pakket vol sinterklaas cadeautjes opgestuurd en oma had een speciaal gedicht geschreven dat ze vervolgens met hulp van Elise heeft vertaald naar Engels zodat de familie het kon lezen. Dit was echt heel leuk en iedereen deed super goed en geïnteresseerd mee. Ze waren oprecht benieuwd naar deze typische Nederlandse traditie.

De woensdag hadden Paula en ik helemaal goede hoop om met een bepaalde les van de sportschool mee te doen, genaamd circuit. Onze pilates leraar zei dat wij dit wel moesten kunnen en dat we waarschijnlijk de beste van de les zouden zijn. Wij dus vol goede moes daar heen, bleek het buiten te zijn op het sportveld in de volle zon en dag terwijl het die dag 32 graden was. Echt ik overdrijf niet maar ik denk niet dat ik me ooit zo beroerd heb gevoeld tijdens en na het sporten dan na deze les. Het bestond uit allemaal jumping jacks, squats, lunges, etc. Je begon met van alles 10 dan 20 dan 30 en zo door tot de 50. Als je met de 50 klaar was betekende dat een rondje rennen en terug naar de lerares en dan werd er iets toegevoegd aan de dingen die je al aan het doen was en dit een uur lang. Nou we wisten het wel meteen dat dat de eerste een laatste keer was dat we naar die les gingen. Echt verschrikkelijk.
Toen ik terug thuis was dus maar lekker het zwembad ingedoken en lekker geluierd.
Vrijdag 8 december was het Katrina haar verjaardag, dus weer lekker chocolade taart in de ochtend. Verder had ik die dag afgesproken met Julie en Paula om onze kerst foto’s te maken op het strand. Zo gezegd zo gedaan. Dit was nog best een uitdaging, omdat het heeeeeel hoog water was door de volle maan dus we moesten nogal opzoek naar een plekje waar we strand hadden ipv alleen maar zee. Uiteindelijk was het gelukt en zijn we naar Ballina gereden om de foto’s te laten afdrukken en een hapje te eten bij de Mac, want daar waren we allemaal al maanden niet meer geweest. Toen ik terug thuis was gelijk alle kaarten geschreven en op de bus gedaan in de hoop dat ze op tijd in Nederland waren, fingers crossed. In de avond ook nog met de familie, nadat de kinderen naar bed waren, de film Lion gekeken. Echt een prachtige waargebeurde film.
Op zaterdag 9 december was ik vrij in de ochtend, dus heb ik op mijn gemakje al m’n inzendingen voor nhtv ingevuld en opgestuurd. In de middag met Anastasia en Zara slijm gemaakt en in de avond met Anastasia en Nanny de film Maleficent gekeken.
Zondag 10 december was ik alweer 4 maanden in Australië. Heb niet echt iets bijzonders gedaan, maar lekker Gossip Girl gekeken m’n nieuwe verslaving.
Maandag de 11e had ik best een drukke dag. Ik had eerst mijn wekelijkse zumba les en daarna ben ik doorgereden naar Byron om daar lekker met Julie naar het strand te gaan en lekker ijsjes gegeten. Smiddags gezwommen met de kids in het zwembad en in de avond was het kerstviering op Zara haar dagopvang wat ook weer super leuk was en een beetje te vergelijken met de kerstviering van een week eerder. Toch blijft het gek om kerst te vieren in Australië, omdat het voor je gevoel niet echt klopt doordat het zo warm is en je ook niet overal lichtjes en versiering ziet.
De volgende dagen waren een beetje standaard dagen bestaande uit zwemmen in het zwembad en naar het strand gaan tot vrijdag 15 december. Toen hadden Julie en ik het geweldige idee om de lighthouse walk te doen op het heetste moment van de dag en in de volle zon. Lekker slim dus. Gelukkig was het uitzicht het wel helemaal waard. We waren namelijk bij het meest oostelijke punt van het vaste land van Australië en hier hebben we een grote groep dolfijnen zien zwemmen en zelfs een haai! De weg terug was gelukkig wel stukken beter, omdat we nu berg en trap naar beneden gingen dus niet zo vermoeiend. Weer terug bij de auto aangekomen hebben we onszelf lekker getrakteerd op lunch bij the pass. Ook was vandaag officieel de school vakantie van de grote kids begonnen.
Zaterdag 16 december een prima dag thuis gehad, lekker gezwommen en rendier koekjes gemaakt.
De zondag waren we in de middag met z’n alle naar Ballina gegaan om een familie foto te maken met de kerstman natuurlijk. Echt heel leuk en het is een hele mooie foto geworden!
Maandag 18 december. Heeeeeel de dag in het zwembad gelegen met Stasia en Ollie en ook een timelapse video met ze gemaakt van hoe we vanaf ‘the rock’ het zwemba in duiken en springen. Erg grappig!
De dinsdag had ik ineens heel erg last van migraine dus heb ik veel proberen te slapen in de ochtend. Na lunch voelde ik me iets beter dus heb ik een film gekeken met Stasia. Ook kwam eindelijk de opgestuurde doos vanuit Nederland met kerstcadeautjes en heel veel lieve berichtjes van Noach en de vriendinnen, zo leuk en ik had het echt even nodig, want zo rond de feestdagen mis je ze toch iets meer dan normaal.
Woensdag 20 december met Paula en haar au pair kindjes en Zara maar Macadamia Castle geweest wat erg gezellig was. In de middag met de kids weer in het zwembad geweest en in de avond met Julie, meike, Paula en Naomi uit geweest in Byron. Dit was erg gezellig en grappig. We waren rond 3 uur snachts ongeveer thuis dus het enige jammere was dat de wekker gewoon rond 6 uur ging.
Donderdag de 21e heb ik me lekker laten verwennen met een pedicure en een manicure en daarna de laatste kerst cadeautjes gehaald in Ballina en in de middag een lekkere voorspelbare kerstfilm gekeken met Stasia.
Vrijdag 22 december met Julie de dolfijnen kajak tour gedaan in Byron. Veel dolfijnen gezien en ook echt van dichtbij, ze kwamen gewoon naar onze groep toe gezwommen heel bijzonder om te zien. Even later zagen we ook een schildpad en begonnen de begeleiders ons verhalen te vertellen over al het plastic afval dat in de zee terecht komt. Schildpadden en andere dieren denken namelijk dat die koraal, zeewier of kwallen zijn en dit is normaal hun eten. Alleen als ze dit plastic eten worden ze erg ziek en kunnen ze niet meer naar beneden duiken en blijven ze dus op de oppervlakte drijven waardoor ze uiteindelijk verhongeren en daardoor uiteindelijk langzaam dood gaan. Terwijl ze dit verhaal vertelden zagen ze dat deze schildpad problemen leek te hebben dus een van de begeleiders ging er met zijn kajak naartoe en zag al snel door de hoeveelheid alg op z’n schild dat het plastic probleem op deze schildpad van toepassing was. Uiteindelijk hebben ze deze schildpad dus uit her water gehaald en mee genomen naar het strand en vervolgens de marine rescue mensen gebeld en deze kwamen de schildpad ophalen. De schildpad werd rond de 70 jaar oud geschat en heeft een 50/50 kans om te overleven. Fingers crossed dus, maar wel een goede daad verricht.
Zaterdag 23 december kwam Julie met de bus richting Lennox en zijn we lekker gaan lunchen bij Lime. Daarna via het strand naar Lake Ainsworth gelopen wat aan de andere kant van Lennox is. Meike en Paula waren gezellig ook naar het lake gekomen toen we vertelden dat wij daar waren. Hier heel de middag gezwommen en natuurlijk insta worthy foto’s gemaakt. Op de weg terug naar huis natuurlijk een stop gemaakt bij onze favoriete ijswinkel voor een overheerlijk ijsje, jummie.
Zondag 24 december in de ochtend gefacetimed met de familie van Dongen. Iedereen was bij Marga thuis voor haar verjaardag dus gelijk iedereen gesproken en weer helemaal up to date hoe het met iedereen gaat. In de middag waren we met de hele familie en wat familie vrienden bij shortys gaan uiteten wat echt super leuk was met live muziek en natuurlijk lekker eten.
Maandag 25 december, de grote dag, kerstmis! Het was echt heel leuk om alle kids zo enthousiast en blij te zien met al hun cadeautjes. Ik heb een hele ski uitrusting, uggs en pyjama’s gekregen. Ik had ook voor iedereen een cadeautje en ik denk dat die van Zara en Ollie wel het best gelukt waren. Zara kreeg namelijk een k3 jurkje en handdoek en Ollie kreeg skatesokken, maar ik had blijkbaar sokken gepakt van een heel speciaal merk waar hij suuuuper blij mee was. Hij geeft niet zo snel, maar die dag heb ik er een hele hoop van hem gekregen haha. Verder hebben we heel de dag in het zwembad gelegen en veel gegeten. Het eten van die dag was een hele gekookte ham, salades en gebakken garnalen, heerlijk!
26 december, boxing day, was een beetje een rare dag. Het regende en onweerde namelijk veel. Vandaar dat we lekker binnen hebben gezeten en heeeeel veeeeeeel k3 hebben geluisterd en gekeken. We waren wel heel de dag samen dus dat was wel gezellig. Het avondeten van die dag was kalkoen, de overige salades en garnalen.
De 27e niet echt iets bijzonders gedaan
Donderdag de 28e met de meiden naar the lake geweest en lekkere ijsjes gegeten bij de gelato shop. Dit allemaal, omdat meike vanavond helaas terug vliegt naar Duitsland en haar tijd hier in Australië erop zit. Ook hebben we met de rest even goed bijgekletst en veel plezier gewenst, omdat sommige haan reizen voor een paar weken. Verder ben ik vroeg naar bed gegaan, omdat het de volgende dag tijd is voor de grote reis naar Japan met de familie.
Vrijdag 29 december vroeg opgestaan om de laatste dingen bij elkaar te krijgen. Om half 8 vertrokken richting het vliegveld en het grappige was doordat we een uur tijdsverschil hebben met Queensland dat we op het vliegveld waren om 7.20. Vervolgens ingecheckt en door de security wat natuurlijk bij mij allemaal wat anders moest en langer duurde, doordat ik geen Australisch paspoort heb, maar het is allemaal goed gekomen. Vervolgens zaten we te wachten bij de gate met een paar take away thee’s totdat op de een of andere manker een van de koppen omviel recht over Zara haar kleine handjes. Een grote stress natuurlijk, maar het lijkt mee te vallen tot nu. Hopelijk is dit het enige ongelukje van deze reis anders zijn we verder van huis. Nu ik dit schrijf zit ik al ongeveer 5 uur in het vliegtuig en er zijn nog 4 uur te gaan. Ik ben lekker films aan het kijken, heb love actually al af en ga nu denk ik dunkirk kijken. Ik zal vanavond in het hotel deze update plaatsten en de volgende update zal zijn over alle ervaringen en leuke dingen over Japan.

Lieve groetjes vanuit ergens in de lucht boven de evenaar as we speak.

Annie, Annemijn

Reacties

Reacties

Anne-Marie

Al weer 4 maanden in Australië; de tijd vliegt
Een goede vlucht naar Japan en ben benieuwd naar je verhalen over dit land!

Oma Annelies

Ja meisje, dat was weer een heel leuk verhaal. Laat gauw wat van je horen uit Japan! Lieve groetjes en XXX

Marga

Veel plezier in Japan. Ben benieuwd naar het volgende verhaal.

Jeannie

Hoi Annemijn,
Wat een belevenissen allemaal.
En wat fijn dat ze de Nederlandse pepernoten daar ook lekker vonden.
Heel veel plezier in Japan en ik kijk weer reikhalzend uit naar je belevenissen daar.

Nog heel erg bedankt voor de kaart en de leuke foto met kerst.
Super.

Als ik dit schrijf is het bij ons bijna nieuwjaar!!!
Dus bij deze ook voor jou happy new year en maak er een geweldig 2018 Van....

Lieve Groetjes,
Adrie,Jeannie,Eva en Lars

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active