Het leven als Au Pair in Australië

Bloedzuigers, Brisbane en ziek zijn.

Hoi hoi! Daar zijn we weer!

De afgelopen weken weer van alles gedaan.

Het weekend van 17-18-19 november ben ik vrijdagavond bij Julie blijven slapen, want we gingen stappen in Byron Bay en aangezien zij soort van in Byron woont was het makkelijker om dan bij haar te blijven slapen. Het stappen was wel echt gezellig, maar wij waren geloof ik rond een uur of een allebei al toe aan ons bed. Wat is het leven van een au pair toch zwaar als je bijna elke dag rond 6 uur moet opstaan haha.

De zaterdag hadden we een drukke planning met alle andere au pairs, Meike, Alex, Paula, Wencke, Julie en ik, waren we naar Minyon Falls geweest. Hele mooie waterval, maar het weer was nogal kut. Julie en ik waren hier niet echt op voor bereid en al helemaal niet om een wandeling van 8 km door het regenwoud te maken. Maar de andere wilden per se de wandeling gaan doen, ook al kwam het met bakken uit de lucht vallen. De wandeling zelf was wel oke, maar nou niet echt bijzonder zeg maar. Het werd al helemaal ellende toen we halverwege verrast werden door bloedzuigers. Bah bah! Bijna elke 100 meter konden we wel weer even stoppen, omdat ze weer op ons zaten. Echt top. Uiteindelijk was het einde toch in zicht en hier was iedereen zichtbaar heel blij mee. Vervolgens zijn we nog richting Nimbin gereden op de meest misselijkmakende autorit ooit. Iedereen hier zegt altijd dat je ff na Nimbin moet gaan, want dat is wel leuk. Zo gezegd zo gedaan. We waren er maar liefst 10 minuten, want we vonden er allemaal echt niks aan. Vervolgens weer lekker in de auto terug naar huis en in een lekker warm bad gegaan, want ik vond dat ik dat wel verdiend had na vandaag.

Toen was het weer tijd voor de normale week. Enige hoogtepunt hiervan was dat Coco haar eerste stapjes heeft gezet en nu voorzichtig door het huis aan het lopen is. Echt super schattig! Verder gewoon een normale week met geen bijzonderheden.

Het weekend van 24-25-26 november was het tijd voor het geplande weekendje Brisbane met de meiden. Het was echt veel leuker en gezelliger dan ik had verwacht!

Op vrijdag hebben we natuurlijk geshopt, want het was Black Friday! Ook in de avond met de ferry naar Eat Street Market geweest wat echt super gezellig was en echt een leuke sfeer hing. Bij deze markt had je zeg maar verschillende vakken met wat voor soort eten je er kon vinden. Denk aan Italiaans, Japans, Mexicaans, Thais, etc. Erg leuk alleen moet ik zeggen dat ik hier wel voor de eerste keer problemen had met eten voor mij door mijn allergie, maar dit is uiteindelijk helemaal goed gekomen. Terug in het appartement nog een filmpje gekeken en toen lekker naar bed gegaan.

De zaterdag op ons gemakje klaar gemaakt en sightseeing gaan doen in Brisbane, best wel mooie stad eigenlijk, mooier dan ik had gedacht. Ook zijn we naar The Modern Art Gallery geweest wat echt super leuk was! De expositie van de Japanse kunstenaar Yayoi Kusama was echt heel tof! Ik zal hier de foto's wel van toevoegen in het fotoalbum! Terug in het appartement lekker pasta gekookt en lekker veel snacks en Oreos gegeten. Geloof het of niet Oreos zijn vegan en daardoor dus melkvrij! Nou echt er ging een wereld voor me open kan ik je vertellen! Die koekjes zijn echt belachelijk lekker! In de avond nog even naar Kangaroo Point gereden om de skyline van Brisbane in het donker met alle lichtjes te kunnen zien. Wel vet, want ik was nog nooit eerder echt naar de skyline van een stad gaan kijken.

De zondag hebben we echt op de chillmodus alles in het apartement opgeruimd en ingepakt en zijn we daarna naar Southbank in Brisbane gereden. Hier heb ik ook voor het eerst in mijn leven een vegan donut op en man man man wat is dat lekker, maar wel echt suuuuuuper zoet! Daarna zijn we lekker naar het openbare gratis zwembad achtige nepstrand geweest om wat verkoeling te vinden. Het was namelijk het hele weekend zo ongeveer 27 graden, niet verkeerd. Nadat we weer lekker opgeladen waren was het tijd om weer terug te rijden naar Lennox Head. Thuis even laten zien wat we gedaan en gekocht hadden en daarna lekker m'n bed in, want de wekker ging morgen weer lekker vroeg. Wel een hele mooie groene 'Tree Frog' gezien voor de deur van m'n kamer. Echt zo'n mooie fel groene kikker, heel leuk.

En toen begon de ellende.....

Maandag avond begon ik een beetje last te krijgen van mijn linkeroor, maar ik was er nogal nuchter bij en dacht ag jo dat is morgen wel weer weg.

Dinsdag was de oorpijn er nog steeds en begon deze me wat meer te irriteren, maar nog steeds dacht ik dat is morgen wel goed.

Woensdag had ik er wel echt last van en merkten Katrina en Cheryl dit ook op, maar als nog zei ik dat het niet nodig was om naar de dokter te gaan...

Donderdag was de oorpijn echt heel pijnlijk en dacht ik dat het misschien toch maar eens tijd werd om de dokter te bellen. Nou eindelijk dus een afspraak gemaakt. De dokter keek in mijn oor en vroeg sinds wanneer ik last begon te krijgen en toen vertelde ik dus dat het maandag ongeveer begon. Toen keek hij me een beetje boos en geiriteerd aan en zei dat ik al veel eerder had moeten komen. Ik heb namelijk een zware oorontsteking gekregen door het zwemmen in het vieze water van dat zwembad in Southbank. Mag nu dus lekker gaan druppelen met antibiotica druppels in m'n oor die nogal prikken. Helaas bleef het hier niet bij en heb ik donderdag op vrijdag nacht vrijwel de hele nacht wakker gelegen van de pijn. Deze begon helemaal uit te stralen naar mijn nek en achter in m'n hoofd.

Vrijdag ochtend dus maar weer gebeld naar de dokter en ik moest meteen terug komen. Oor lekker pijnlijk schoongemaakt en pijnstillers meegekregen die best wel heftig zijn en waar ik dan ook voorlopig geen auto mee mag rijden. Lekker dan. Er wordt wel heel goed voor me gezorgd hier door iedereen dus dat is wel fijn. Het is wel gek hoe ziek en beroerd je je kan voelen van een ontsteking in je oor, want ja hoor vannacht was het weer raak. Dit keer niet wakker gelegen van de pijn, maar ik mocht elke keer lekker boven de wc hangen altijd fijn. Gelukkig is het nu weekend en kan ik dus goed uitrusten en hopen dat het snel over is. Wel geluk dat ik dit nu heb en niet later in december, want dan was dit nogal kut geweest met het vliegen naar Japan.

Nou weer geleerd dat ik dus eerder naar mijn lichaam moet luisteren en gewoon naar de dokter hadden moeten gaan.

Deze week staat Sinterklaas op de planning en na lang zoeken en hulp van facebook weet ik nu waar ik de ingredienten kan vinden om zelf lekker pepernoten/kruidnoten te kunnen bakken. En leuk om te weten, K3 doet het bij de kindjes hier ook heeeeel goed! En gisteren, 1 December, is officieel de zomer ingegaan in Australie!

Lieve groetjes,

Down Under Annie, Annemijn


Reacties

Reacties

Christ

Weer een leuk verhaal. Wordt wel snel beter.

Oma annelies

Nou, heeeeelll leuk geschreven! Word maar gauw beter! XXX

Anne-Marie

Jammer dat je ziek bent geworden. Laat je maar goed verzorgen en luister idd naar je lichaam ben niet te eigenwijs oh dat gaat wel over.... BETERSCHAP.
Je ziet en ontdekt veel, leuk dat je er ook op uit gaat. Bedankt voor de leuke foto's.
Wrijf het er maar in hier is dus op 1 december die rot winter begonnen, was het hier ook maar zomer..
Schattig dat de kleine Coco haar eerste stapjes heeft gezet en leef je uit met K3 inclusief pasjes als je oorontsteking is genezen. Wel grappig dat Nederlandstalige K3 het goed doet bij de kindjes zijn ook wel aanstekelijke deuntjes ook al verstaan ze er geen woord van.
Ben benieuwd naar je ongetwijfeld nieuwe verhalen/ avonturen uit het machtige, fantastische Australië. GENIET!

Henk van den Dries

Hoi Annemijn, je hebt er een spannend verhaal van gemaakt. Je kan wel een boek gaan schrijven. Verder beterschap en een fijne vakantie in Japan toegewenst. Groetjes

Femke

Wat een mooi verhaal
Beterschap
K3 jurkje zit in de kerstzending

Breg

Tjee Annemijn, wat 'n verhalen en wat schrijf je gezellig! En wat maak je 'n hoop mee. Zorg ook goed voor jezelf, zodat je beter bent voor de reis naar Japan. Het houdt maar niet op he. Ik ben zeer benieuwd daarover te horen.
Hartelijke groeten Breg

Jeannie

Hoi Annemijn, wat vervelend dat je last hebt van je oor.
Zorg goed voor jezelf en ik hoop voor je dat je je snel beter voelt.

Wat leuk dat je de kindjes een beetje kennis laat maken met Nederland. Door K3 ik heb afgelopen vrijdag de filmpjes gezien toen we bij jullie pap en mam waren.Erg Leuk...

Ik wens je daar ondanks dat jezovervan huis bent toch een hele fijne sinterklaas.

En alvast een hele fijne vakantie in Japan.

Heel veel groetjes,
Jeannie

Marga van Dongen

Weer een mooi verhaal. Leuk dat we je zo kunnen volgen.
Hier begint het kouder te worden.
Wens je veel plezier in Japan. En kijk al weer uit naar je volgende verhalen over Japan.

Breg Peters

Hallo Annemijn, nog 'n keer. Ik heb net jouw verhaal van Sydney met terugwerkender kracht gelezen. Wat ben je ondernemend, wat 'n lef en wat 'n durf.
Ik heb het met bewondering gelezen, zoals jij weet wat je wil en wat je wil zien en dat dan uitzoekt en boekt, gewoon er op af, in je eentje. Geweldig. Ben echt onder de indruk. Je kunt trots zijn op jezelf!
Groetjes Breg

Betty van Iersel

Hoi Annemijn, bedankt voor je mooie verhaal. Je kunt er idd een boek van maken. Wat heb je weer veel gezien en meegemaakt en toch is het niet zoveel anders als hier. Ik bedoel je loopt tegen dezelfde dingen aan. In ieder geval lekker weer, dat is tof. Tot de volgende keer! En beterschap!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active