Het leven als Au Pair in Australië

Sydney, Halloween, Tattoo en heel veel Brabantse gezelligheid

Weer een maand verder en er is weer van alles gebeurt!

Vrijdag 20 oktober was het tijd om dan toch echt eindelijk naar Sydney te vliegen en natuurlijk begon het al goed met een uur vertraging op het vliegveld, lekker dan. Na te zijn geland was het zoeken naar Mn koffer maar de bordjes hielpen gelukkig erg goed. Hierna de trein gepakt naar Central waar ik helemaal de weg kwijt raakte. Sophie had mij verteld dat ik moest zoeken naar de zuid uitgang, omdat mijn hostel daar dichtbij zou zitten,maar dit kon ik natuurlijk weer niet vinden waardoor ik ruim een halfuur heb rongesjouwd in en rondom het station en dit was geen pretje want het goot er letterlijk met bakken uit de lucht. Maar goed uiteindelijk het Wake Up hostel gevonden, ingecheckt en even andere kleren aangetrokken, want ik was helemaal doorweekt, altijd fijn.. Hierna in mijn eentje de stad, maar vooral de winkels en het shopping centre, gaan verkennen. Goed veel geld aan kleding uitgegeven, maar dit was ook wel nodig en ik had niet voor niks een grote koffer als ruimbagage geboekt haha. In de avond afgesproken met Sophie en naar Hyde Park geweest waar een rood festival bezig was en toen we daar bij de bier tent wat drinken gingen halen was een van de meisjes achter de bar Belgiës en hebben we hier lang mee gekletst en veel gratis biertjes gehad haha. Daarna zijn we bij Side Bar, dat onder Wake Up Hostel zit nog wat gaan drinken waar we nogal wat vreemde mannen tegenkwamen die ons heel de tijd rondjes Corona'S gaven waardoor ik rond elf uur echt al behoeft had in Mn bed en alles al lekker ronddraaide. Leuke eerste dag in Sydney zullen we maar zeggen.

Zaterdag 21 oktober

Aangezien ik zo gewend ben om elke dag rond 6 uur wakker te worden was dit hier in Sydney natuurlijk niet anders. Hierdoor ben ik lekker op Mn gemak de douche ingesprongen, ontbeten bij het kleine cafeetje naast het hostel en een beetje een planning voor de dag gemaakt. Ik kwam erachter dat je in Sydney het beste kunt reizen met de zogenaamde opal card, deze heb ik toen gekregen van een van de dames achter de informatiebalie en er $20 opgezet, want dit zou voldoende zijn voor het hele weekend. Vervolgens de trein gepakt naar circular Quay, want daar zitten wel de grootste highlight van Sydney namelijk, The Opera House, Harbour Bridge, Royal Botanic Garden en de Ferry. Echt wauw het moment dat ik The Opera House zag kreeg ik een beetje kippenvel. Wat is dat onwerkelijk om in het echt te zien zeg, wauw. Ook The harbour bridge en The royal botanic garden waren geweldig om te zien. Toen ben ik helemaal van circular quay gelopen naar darling harbour, domste actie ooit, want ik na, natuurlijk de lange domme route, maar goed hebben we dat ook weer gezien. In Darling Harbour aangekomen weer de Ferry terug geno,en naar circular quay, want ja waarom zou je andere hee, dat pokke eind lopen. De Ferry was wel echt super leuk. Ik herkende allemaal dingen van mijn favoriete serie als kind, en nu oom nog wel een beetje. Dus ik zat echt te genieten op die boot. Lekker varen langs luna park, The opera house, onder Harbour bridge door en dan waren we dr al weer. Toen weer met Sophie afgesproken en zijn we samen naar een soort festival protest ding geweest voor de yes/no voting for equally marriage. Dit was wel echt tof om te zien, maar ook gek dat een land als Australië gay marriage nog niet toe staat. Hierna zijn we naar Pancake on The rocks geweest voor avondeten, waar we nog Vivienne, Roos en nog iemand waar ik de naam van ben vergeten. Het eten hier was een groot gezeik en helemaal niet zo lekker, maar we hadden het wel gezellig gelukkig. Hierna zijn we nog wat gaan drinken met zijn alle en ben ik al vroeg naar bed gegaan, want de volgende dag had ik een trip naar de Blue Mountains gepland.

Zondag 22 oktober

Lekker vroeg op om naar de Blue Mountains te gaan. De reis hier naartoe duurde ongeveer 2 uur dus heb ik een beetje bij geslapen. Ik was hier met de organisatie Loka, die zijn iets meer avontuurlijk en nog een beetje een klein en niet zo bekende organisatie, maar daarom vind ik het juist leuk om met ze op deze tour te gaan. De eerste stop was in een wild park en, omdat we zo vroeg waren, hebben we nog een groep wilde kangoeroes met een paar joey'S, baby kangoeroes, gezien. Hierna naar wentworth falls geweest wat ik erg mooi vind. Op de een of andere manier ben ik gewoon geobsedeerd mer watervallen, vind ze gewoon zo mooi en fascinerend. Toen gingen we door naar Katoomba falls en uiteindelijk de wel bekende Three Sisters. Erg tof! De groep was ook echt super leuk dus had al snel Facebook en nummers uitgewisseld met een paar mensen. De tour was wel echt intensief met klimmen en naar beneden en boven gaan op steile hellingen dat ik blij was dat ik op de terugweg even lekker lang kom zitten en rusten. Aangekomen bij het hostel besloten we met een paar van de groep wat te gaan eten samen en uit te gaan in de avond in Side Bar, omdat de meeste hier in de buurt in een hostel verbleven en het was dicht bij het station, waardoor de rest ook makkelijk terug kon. Dit was echt zo'n toffe avond en de gek in me kwam echt naar boven met Mn dansmoves haha.

Maandag 23 oktober, tijd om de koffer weer in te pakken en terug te vliegen naar Lennox. Ik was vroeg opgestaan zodat ik snek nog wat postkaarten kon halen en wat souvenirs. Toen om 10 uur afgesproken met Harriet van de tour van zondag om de trein te pakken naar Bondi nog snek te verkennen. Natuurlijk vergat ik weer helemaal de tijd, waardoor ik heel erg moest haasten terug naar het hostel om Mn koffer te halen en vervolgens de trein naar her vliegveld te halen. Op het vliegveld lekker Thai gegeten en dit natuurlijk als de kluns die ik ben over mijn witte shirt geknoeid. Gelukkig had ik een Sydney shirt gekocht als souvenir die in mijn handbagage zat dus snek om kunnen kleden. Op her vliegveld I'm Ballins werd ik opgehaald door Katrina, Anastasia en Zara en werd ik gelijk weer welkom geheten met een dikke knuffel van iedereen en een klein schattig blauw knuffelbeertje. Heel lief! Thuis de cadeautjes aan de kindjes gegeven. Voor de meiden had ik dezelfde jurkjes gekocht en een bathbomb van lush en voor ollie een skateshirt. Hier waren ze allemaalmerg blij mee. En toen was het weer terug naar het 'normale' au pair leventje in Australië.


Met Noach voor hem midden in de nacht zitten videobellen en voor mij chill in de ochtend, wat natuurlijk altijd leuk is! Vaughan kwam terug van Amerika en had een hele mooie rosé gouden merk zonnebril voor me mee genomen en allemaal cadeautjes voor de kindjes dat het wel even kerstmis leek.

De 31e was het tijd voor Halloween, echt super schattig! Ik had de kindjes en mezelf geschminkt en toen zijn we naar de buurt van hun oude huis gegaan, omdat dit een meer kind vriendelijke buurt is. Echt zo leuk Halloween, bijna alle huizen waren versierd en heel veel mensen waren ook verkleed wat her natuurlijk extra leuk maakt voor de kindjes. En geloof me we hadden heeeeeeeel veel snoep opgehaald en het is al bijna helemaal op, oeps.

1 november de grote dag.

Om 11:15 hadden Julie, heel leuk meisje uit Berkel-Enschot, en ik onze afspraak bij de tattoo shop hier in Lennox. Julie heeft haar eerste tattoo, een driehoek die voor haarzelf en 2 zussen staat en voor de past, present, future laten zetten op haar linkerarm en ik heb de opkomende zon boven de wolken op de zijkant van mijn linkerarm laten zetten als een herinnering aan hier, omdat ik hier elke ochtend de zon boven de zee zie opkomen. Ben er echt super blij mee en vind beide tattoos erg mooi geworden!

Hierna waren de dagen en weken weer een beetje normaal. Wek was er de nacht van 5 november en denacht van 6 november een helegrote storm en was ik dan ook erg bang. Dit heb ik toen verteld tegen Katrina en Vaughan en zo hadden we de bank in de woonkamer omgetoverd tot een bed voor mij zodat ik in het grote huis kon slapen in plaats van in mijn soort appartementje naast de garage.

De woensdag was ik met Julie, Denise en Judith naar byron naar hostel Aquarius geweest voor de wekelijke karaoke avond. Dit was echt een hele gezellige avond en Julie won $30 met haar optreden dus we moeten nu een keer terug om deze $30 te gebruiken natuurlijk. Ook werd baby Coco Rose vrijdag 10 november 1 jaar en dit was dus wel een speciaal momentje. Ze is ook heel dichtbij met leren lopen wat echt heel speciaal is om mee te maken.

Afgelopen zaterdag ben ik met Julie, Denise en Judith naar Ballina gegaan. Hier hebben we geshopt en zijn we naar The prawn festival gegaan. Helaas was het echt kut weer en regende het bijna heel de dag, waardoor we op her festival helemaal doorweekt waren en er niet echt van konden genieten, maar goed. De zondag weer met ze afgesproken bij mij thuis. In eerste instantie zouden we lekker heel de dag films gaan kijken, maar in een keer werd het super lekker weer, dus hebben we lekker gezwommen en in de zon gelegen bij het zwembad bij mij thuis. In de avond lekker pizza gegeten met VEGAN CHEESE wat erg lekker was en de leuke dag afgesloten met de film Tangled, Rapunzel. Echt geslaagd weekend!


Ook heeft de familie afgelopen weekend de vakantie geboekt voor de paasvakantie. En geloof het of nietmaar we gaan eerst 6 nachtjes naar Darwin en vanuit daar nog 8 nachtjes naar BALI!!!!! Echt ik moest huilen van geluk toen ze her vertelde, echt zo super vet! Ben echt heeeeel blij en kijk er heeeeeel erg naar uit om hier gezellig met de hele familie naar toe te gaan! Maar eerst gaan we eind december nog naar Japan wat ook echt onwerkelijk is.

Ik heb echt zoveel geluk gehad hier, dat ik zo'n fijn plekje en familie heb gevonden. Ze voelen echt als een soort tweede familie voor me en hebben stuk voor stuk een plekje in mijn hart veroverd en dit heb ik ze ook verteld afgelopen weekend.

Nou de zomervakantie komt er bijna aan en dan gaat het heeeel erg druk worden hier denk ik, maar dat betekend ook meer leuke verhalen dus misschien dat ik dan elke 2 weken een verhaal online zet, maar dat zien we dan wel.


In ieder geval weer bedankt voor het lezen ik hoop dat je het weer leuk vond en kijk weer uit naar al jullie leuke reacties!


Dikke kus van down under Annie

Reacties

Reacties

Oma annelies

Weer heel leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt Annemijn! Dankjewel!XXX

Christ

Leuk verhaal. Goed dat je het zo goed naar je zin heb.

Sandra en Ise

Leuk om te lezen en fijn dat jij je daar zo super goed vermaakt!

Lieve groetjes

Eva

Super leuk, geluksvogel!
Ik ben wel een beetje jaloers op jou hihi

Ine Kanters

Annemijn wat heb je het leuk daar zeg. Je bent inderdaad een geluksvogel.

Heel veel groetjes uit Hilvarenbeek

Anne-Marie

Je geniet en dat kan niemand je ooit meer afpakken!!!
Zo te lezen ben je op je plekje daar in het machtige Australië en hebt je het heel erg getroffen met je "au pair familie". Leuk op zo'n manier naar verschillende landen te kunnen zeg bofferd!!
Maar je moet er ook hard voor werken en je hebt het verdiend. Wel leuk dat daar een Brabantse hebt leren kennen en dan nog wel uit BE.
Als het goed is "zie" ik je zondag 19 november!!

groeten,
Anne-Marie

Julie

Leuk verhaal ann!

Laura

Klinkt goed ! Veel plezier!!! X

Jeannie

Hoi Annemijn,
Wat heb jij weer een hoop gezien en beleefd daar in dat verre Australië.
Ik vindt het heel knap van je dat je ook in je eentje dingen onderneemt

En wat geweldig dat je met de fam waar je bent ook nog op vakantie gaat.
Zo zul je heel veel van de wereld gaan ontdekken.
Het is je gegund, dit pakken ze je nooit meer af

Leuk om je verhaal weer te lezen
En ik kijk al rijkhalzend uit naar je
Volgende belevenissen.

Heel veel groetjes vanuit Hilvarenbeek.

Femke

Leuk verhaal
En nu nog schrijven over Brisbane
En je ervaring met kakkerlakken en die mooie groene kikker

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active