Het leven als Au Pair in Australië

Onwijs genieten en indrukken blijven opdoen!

Hallo allemaal, hier ben ik weer. Het heeft iets langer geduurd dan een maand, but I'm back!

De vorige keer vertelde ik dat ik in de middag ging surfen, hier was het toen alleen echt geen goed weer voor. Vrijwel geen golven en de wind stond verkeerd. Niet getreurd, want we hebben natuurlijk iets anders heel leuks gedaan! We gaan eind december op vakantie naar Japan en hier heeft iedereen echt super veel zin in! Om hier wat meer naartoe te leven hebben we in de middag een aftelkalender in elkaar geknutseld met ook alle verjaardagen, feestdagen, etc. erin. Was echt leuk om met zijn alle te doen en iedereen creatief bezig te zien.

Ook is na dit weekend EIN-DE-LIJK mijn internationale rijbewijs binnen gekomen, want ja natuurlijk vergeet ik altijd wel iets, meestal iets belangrijks zoals een rijbewijs. Lekker bezig Annemijn. Maar goed deze was er dus eindelijk deze week dus het echte wegbrengen en ophalen kon vanaf nu gaan beginnen. Bij de school is er een rotonde met een specifieke regeling. Alle auto's staan in een soort rij te wachten om hun kinderen te kunnen droppen bij de rotonde. Dit wordt zelfs door een leraar gecontroleerd of het wel goed gaat. Er zijn namelijk bij de rotonde 3 kiss & ride plekken waar de kinderen uit de auto stappen en zelf de school inlopen. Ideaal voor de grotere kids natuurlijk, want ja geloof het niet, ze hebben de 'schaam je voor je ouders' fase al bereikt. Nou zo gaat het dus met de grotere kids en dan rij je door met Zara naar de dagopvang, neemt haar mee naar binnen, knuffel en een kus en klaar. Dan op de terug weg neem ik af en toe wat kleine boodschappen mee, zoals brood, boter, snacks, etc. of de nodige koffie voor Katrina, Cheryl (de oma) en mezelf.

Ook heb ik voor het eerste deze week Vegemite toast geprobeerd, en geloof het of niet, maar ik vind het oprecht heel lekker! Was er echt een beetje bang voor, omdat iedereen altijd zegt dat het zo vies is, en eerlijk is eerlijk, het ruikt en ziet er wel een beetje vreemd uit, maar het heeft een verrassende smaak. Beetje zout, maar niet te zout. Ook heb ik deze week in Byron een forward helix piercing laten zetten, sorry pap en mam haha. Ook hadden ze bij de dagopvang van Zara een kippen broed machine ding staan, waar we elke dag weer hoopvol gingen kijken naar de nieuwe kuikentjes en even met ze gingen knuffelen, nu zijn ze nog schattig, als ze groot zijn niet meer, dan zijn alleen de eieren leuk.

Toen was ik wel toe aan mijn welverdiende weekend, na heel de week om 6 uur te moeten opstaan en druk bezig te zijn geweest, geloof me ik ben echt gesloopt rond 9 uur en ben blij dat ik mijn bed in kan. Ik was dan ook erg blij dat het weekend was en dat ik kon 'uitslapen'. Maar nee hoor zaterdag ochtend schrok ik wakker van gebonk op de deur door mijn hostdad en Anastasia of ik mee wilde gaan surfen, want het was perfect weer voor de eerste keer te gaan surfen. Hij had een dairy free smoothie voor me meegenomen om het goed te maken en tja, ik was nu toch al wakker dus kan kunnen we maar beter gaan dacht ik. Dus daar gingen we, met zijn alle naar The Pass in Byron Bay. Op mijn Instagram en Facebook heb je vast ook wel wat foto's/filmpjes hiervan voorbij zien komen en ik zal ze ook in het fotoalbum hier toevoegen. Maar man man man wat was dat vet zeg. Gewoon dat gevoel alleen al als je een golf pakt, nog niet eens staan, maar die snelheid, wow gewoon echt onbeschrijfelijk. Hierna waren we met zijn alle ergens in Byron gaan lunchen en gingen we weer naar huis. Verder dit weekend niet veel gedaan aangezien ik helemaal stijf en spierpijn had van het surfen, I know beetje aanstellerij misschien, maar het deed echt zeer.

Hierna gewoon weer een normale werkweek gehad, met een paar hoogtepunten zoals, na school zwemmen in de zee, naar het park, snapchatten met de meiden, Zara die ging helpen met de was doen en vervolgens een grote bende aantreffen, etc. Ook heb ik een weekendje Sydney deze week geboekt, wat nu ik dit schrijf toch wel erg dichtbij komt. Ik ga namelijk 20 tot en met 23 oktober lekker naar Sydney, WOEHOE. Ben erg benieuwd naar deze wereldstad, waar ik denk ik veel leuke dingen ga doen met au pairs die daar wonen. Ook was dit weekend de doop van baby Coco, waar de opa's en oma's, ooms en tantes, peetoom en peettante voor kwamen, dus het was lekker druk in het huis. Erg leuk om Poppy BJ en Nan Anne weer te zien en natuurlijk ook erg leuk om alle anderen te ontmoeten. Dit weekend ook een nieuwe Au Pair, Meike, ontmoet met wie ik een erg goede klik heb en we gaan samen helemaal los op verschillende muziek in de auto, vooral onze Brittney Spears haha.

De week hierop gebeurde er niet zoveel bijzonders, gewoon het normale riedeltje, paar keer afgesproken met Meike en nog een nieuwe Au Pair, Alex, beide komen ze uit Duitsland. Op donderdag avond was ik met Anastasia en Zara beneden boxen aan het doen, wat elke keer weer een verrassing is wat er in zit. Dit keer waren het oude verkleedkleren van Ollie die we allemaal aandeden, ja zelfs ik moest er aan geloven. Dit was een heel grappig gezicht wat echt heel leuk was. Ik zal de foto's hiervan ook toevoegen. Dan het weekend ben ik met Meike naar de Gold Coast gereden om eens lekker te gaan shoppen. Het was winter sale en dat kwam mij nogal goed uit, want ik had er totaal niet aan gedacht om winterkleren mee te nemen naar Australië, maar deze heb ik toch echt nodig voor Japan. Paar truien gekocht van zo'n ongeveer $5-7 wat echt niks is. Ook op de terug weg langs Sufers Paradise gereden, maar als ik eerlijk ben vind ik Lennox Head toch echt mooier.

Toen was het tijd voor de laatste schoolweek voor de vakantie, de weersvoorspellingen zagen er goed uit. In het weekend zelfs 33 graden! Deze week waren de kids allemaal enthousiast, want het was bijna vakantie. Deze week hadden we wel een paar zieke thuis, met echt koorts en alles wat daar bij hoort, dat was wel een beetje jammer. Gelukkig waren ze tegen het eind van de week weer beter en hadden ze niet veel gemist op school, omdat ze daar meer films aan het kijken waren om de week af te sluiten.

Vakantie!

Heel veel leuke dingen gedaan in de vakantie. Het begon met Anastasia die een verjaardagsfeestje had bij The Macadamia Castle, wat een soort mini dierentuin is met allemaal Australische dieren. Nadat we Anastasia op de feest locatie hadden afgezet ben ik met Zara zelf het park gaan verkennen. We begonnen met de reptielen show, met hagedissen, slangen en krokodillen. Daarna een rondje in het stoomtreintje gegaan, geschminkt, koala's gekeken, de boerderijdieren eten gegeven en het aller tofste, kangoeroe's gevoerd! Yes eindelijk kangoeroe's gevoerd, geknuffeld en natuurlijk een mooie cliché foto gemaakt, die kan ook weer van het lijstje af. Verder zijn er in de vakantie veel vriendjes en vriendinnetjes geweest, zijn we gaan zwemmen in de tuin, maar ook bij een echt zwembad met glijbanen, stormbaan, etc. Dat was week 1.

In week 2 van de vakantie hebben Anastasia, Zara en ik koekjes gebakken, was het Ollie zijn 11e verjaardag die hij al skatende met zijn vrienden heeft doorgebracht in de Gold Coast. Deze dagen hadden nanny Cheryl en ik dus de complete zorg voor Anastasia, Zara en Coco, maar dit ging prima. Zara had alleen een ochtend moeite met naar de dagopvang te gaan, want het regende dus dan zou ze ziek worden. Ik als Nederlander heb haar toen het nodige vertelt van het weer in Nederland en hoe iedereen alles op de fiets doet, weer of geen weer. Hierdoor haar uiteindelijk wel weg gekregen, yeey voor mij. Oh en ik zou het bijna vergeten Anastasia en ik hebben een paar surf lessen gekregen van Ben, een hele goede surf coach, die heeft samengewerkt met de coach van Bethany Hamilton, de surfster die gebeten werd door een haai maar toch bleef surfen. Met deze surf lessen heb ik meer geleerd van surfen en ook van de oceaan hier. Ik weet nu hoe je de oceaan kunt 'lezen' en hoe je kunt zien waar de rips zitten, altijd handig. Tijdens het surfen ook een unieke ervaring gehad. Er waren recht voor mijn neus, ongeveer 100 meter van me vandaan, een groep walvissen aan het zwemmen en ik kon ze echt helemaal zien. Ook zwom er een dolfijn mee in de golf die ik wilde surfen echt belachelijk mooi. Verder zijn Anastasia en ik begonnen met onze nieuwe verslaving, namelijk Once Upon A Time. Ik keek dit al eerder, maar heb besloten samen met haar vanaf seizoen een te kijken en we zijn al in seizoen 2, oeps.

Nu is het de dinsdag na de vakantie en denk dat ik weer een beetje op rust ben gekomen van de drukke vakantie. Morgen ga ik eindelijk weer wat doen met Meike en Alex en omg volgende week ga ik al even weg voor een weekendje Sydney. Het is echt raar dat ik hier vandaag al 2 maanden ben, maar het voelt echt als thuis. Heb ook een paar hele mooie complimenten gekregen van mijn hostdad en hostmom. Ze noemen me vaak een 10000000 uit 10 en dat de 3x scheepsrecht is. Ook zei mijn hostdad van het weekend dat ik hun eerste au pair ben die hij echt als een soort oudere dochter ziet en die echt deel is van het gezin en dat hij heel blij met me is en het een positieve gedachte vind dat ik waarschijnlijk hun laatst au pair ben die zo'n goede ervaring en positiviteit zal achterlaten tegen de tijd dat ik ga. Gelukkig is dit nog lang niet zo.

Het voelt wel een beetje gek dat mama deze week jarig is en dat ik hier niet bij kan zijn, maar ik weet dat ze heel trots op me is, dus dat geeft me wel troost.

Nou ik geloof dat dit weer een heel lang blog is geworden. Ik zal de foto's toevoegen en hoop dat jullie het weer leuk vonden om te lezen!

Dikke kus vanuit Australië, Annemijn/Annie

Het begint echt gek te worden om Annemijn te zeggen trouwens, ben al te erg gewend aan Annie haha, doei!

Reacties

Reacties

Ine Kanters

Hallo Annemijn

Wat leuk om te lezen dat je het geweldig hebt. Je hebt daar echt een mooie tijd en dat zul je nooit vergeten. Gaaf zeg dat je naar Japan gaat!! En Annie (haha) heel veel plezier in Sydney.

Heel veel groetjes uit Hilvarenbeek

Anne-Marie

Ja dat dacht ik wel AUSTRALIË gaat in je bloed zitten!! Zo'n prachtland met dito inwoners!!!!
Geniet ervan en je weet het wel terugkomen...

Henrieta Keukens

Nou nou meiske. Wat een mooie verhalen. Kei goed van jou. Heel veel plezier en succes ?

Cheap Canada Goose Sale

Cheap Canada Goose Sale,2017 Canada Goose Outlet ,Canada Goose Jackets Clearance---www.cheapgoose.com

Annelies

Ja "Annie" dat was weer een mooi verhaal! Heb ervan genoten! Heel veel
Iets van je oma Annelies! XXX

Angelie spooren

Nou Annemijn,

Wat een hoop belevenissen! Ik begin me toch echt af te vragen of jij nog echt terug gaat naar het pittoreske Lage Mierde.
Maar.....je kunt niet in de toekomst kijken em daarom is het goed dat je lekker aan het genieten en ontdekken bent.
Het gaat je goed Annie the nanny!

Liefs uit Hapert
Angelie

Breg

Hallo Annemijn,
Wat een positieve verhalen.
En wat heb je het getroffen en zij met jou.
In Australië wonen, naar Japan op vakantie. Ik denk niet dat ik er nog ooit kom.
Maar het is je gegund.
Het is voor ons ook genieten om te horen hoe goed het met je gaat. Dat je zo opgenomen wordt in de familie. Dat is ook jouw verdienste!
Ik zeg maar weer: houwe zo en tot hoors.
Lieve groet Breg

Jeannie

Hoi Annemijn,
Net je Blog weer gelezen.
Wauw, wat heb jij weer veel beleeft en gedaan de afgelopen tijd.

Geweldig dat je het surfen onder de knie begint te krijgen.
En dat je het zo geweldig naar je zin hebt.
Een mooier compliment kun je niet krijgen van het gezin waar je bent dat ze jou beschouwen als een eigen dochter. Dat wil heel wat zeggen.

En dan op wintersport naar Japan
Wie van ons zal daar ooit komen.
En ook nog een weekendje Sidney
In het vooruitzicht.
Je zou er jaloers van worden.

Maar het is je gegund en nu je er toch bent heb je groot gelijk dat je zo veel mogelijk op avontuur gaat.

Annemijn een hele fijne tijd gewenst en geniet van al je avonturen die vast nog komen gaan.
En tot horens in je volgende blog.

Groetjes, Jeannie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active