Het leven als Au Pair in Australië

De eerste werkdagen, rijles, walvissen en feest!

De eerste werkdagen, rijles, walvissen en feest!


Zondag 13 augustus:


Vandaag nog even goed uitgerust, omdat ik toch wel m'n jetlag nog een beetje voelde, maar ik denk dat ie nu helemaal weg is. Ook een beetje met de kindjes bezig geweest, zoals trampoline springen en tekenen, vooral dag laatste was lekker rustgevend. Morgen ga ik beginnen met meedraaien met de opa en oma's van hoe het er aan toe gaat met de ochtend, middag en avond routine.


Maandag 14 augustus:


Wekker om 06.45 en om 7 uur stond ik in de keuken. Het eerste wat je doet is kijken of de grote kids wakker zijn en zeggen dat ze zich moeten aankleden. Ook vraag je wat ze als ontbijt willen. Ze hebben meestal de keuze uit toast met vegemite, cereal of fruit. Terwijl de kinderen zich aankleden maak je het ontbijt klaar. Dan tijdens het ontbijt is het belangrijk om bij Zara te blijven zitten en te zorgen dat ze haar ontbijt opeet. Als je tussendoor tijd hebt check je altijd de vaatwasser en ruim je deze ook op wanneer deze klaar is. Na het ontbijt is het tijd om tanden te poetsen, wat bijna elke ochtend wel voor een probleem zorgt, maar dat is logisch ik wilde ook nooit m'n tanden poetsen als kind. Uiteindelijk krijg je het toch voor elkaar dat ze hun tanden poetsen en hierna doe je het haar van de meisjes, meestal in een vlecht want dat is gewoon het makkelijkste en zit het voor hun ook niet in de weg. Het klinkt misschien allemaal heel makkelijk zo, maar dat is het niet. Voordat je het weet is het al 8 uur en zit je mer tijd nood. Dan is het hup snel schoenen aan, checken of alle kids hun schooltassen goed zijn met snacks, eventueel lunch, huiswerk, bieb boeken en het belangrijkste een fles water! Dan hop in de auto en onderweg naar de school en St Anna's daycare voor Zara. Gelukkig zitten deze tegen elkaar dus dat is lekker makkelijk. We parkeren de auto bij st. Anna's en laten de grote kinderen vanaf daar naar school lopen en brengen Zara naar binnen. Weer terug in de auto naar huis en als het nodig is even een stop maken bij de supermarkt voor een kleine boodschap. Thuis aangekomen is het eerst de ontbijttafel opruimen en met de stofzuiger rond gaan, want ze maken nogal rommel, vooral met de toast. Dan is het tijd voor onszelf om rustig te kunnen gaan zitten en te ontbijten.

Om 12 uur had ik m'n eerste rijles, van de 2, gewoon om onder begeleiding gewend te raken aan het links rijden, de rotondes, de bochten, etc. Vond dit erg fijn en het gene waar ik de meeste moeite mee had waren de knipperlichten en ruitenwissers. Deze zaten namelijk tegenovergesteld van wat ik gewend ben. Dus ipv dat ik het knipperlicht gebruikte waren het vaak de ruitenwissers, dit vond de rij-instructeur wel erg comisch. Woensdag heb ik nog een rijles en dan komen ook Katrina en Vaughan terug van de Maldiven. Rond 3 uur werden de grote kids opgehaald en om 4 uur Zara. De grote kids moesten aan hun huiswerk werken en ik ben met Zara naar de schommel gegaan en heb daar mer haar gespeeld tot het avondeten. Dan is het weer belangrijk om bij de kinderen te blijven, omdat ze nogal moeilijke eters kunnen zijn. Dan om 18 uur is het tijd voor bad voor Zara en Coco. Nanny Cheryl zorgde voor Coco en ik ging mee met Nanny Anne om te helpen bij het bad van Zara. Na het bad is er nog tijd voor een paar boeken en dan is het toch echt bedtijd en rust voor de opa en oma's en mij. Zo dat was me het dagje wel.


Dinsdag 15 augustus:


De ochtend ging er hetzelfde aan toe als gisteren. Nadat de kids weg waren ben ik met Nanny Cheryl gaan ontbijten bij een erg leuk tentje, Lime, met allemaal biologische producten, etc. Erg lekker! Hierna naar Ballina gegaan voor een bankaccount maar kon hier pas in de middag terecht, dus we gingen weer naar huis. Daar even wat tijd voor mezelf genomen en wat series gekeken. Om 1 uur had ik een afspraak bij de bank en alles is daarvoor nu geregeld. Ik werd pas rond half 4 opgehaald dus had het boek A dog's purpose meegenomen en heb deze zitten lezen in een parkje aan het water. Erg goed boek zeker een aanrader en veeeeel beter dan de film! Savonds was de routine weer hetzelfde behalve dat ik Zara in m'n eentje deed, omdat ze al genoeg vertrouwen in me hadden, wat natuurlijk alleen maar positief is!


Woensdag 16 augustus:


Ochtend was nogal hectisch, omdat alle kinderen enthousiast waren, want papa en mama kwamen vandaag thuis! Met een beetje vertraging ze toch allemaal weg gekregen naar school en Zara gaat op woensdagen naar pre school dus dat is even anders, hier doet ze ook geen middagslaapje dus ze kan nogal vervelend zijn als ze thuiskomt puur omdat ze moe is. Rond 11 uur waren Katrina en Vaughan thuis, ze hadden voor iedereen cadeautjes bij, zelfs voor mij, wat natuurlijk erg leuk en lief van ze was. Ze vroegen hoe ik het had gehad tot nu toe en gingen daarna zelf al snel slapen, omdat ze nogal een jetlag hadden. Ik had om 12 uur weer rijles en we waren naar Byron Bay gereden een echte hippie plek en super druk nu al, maar wel erg leuk om zo even te zien. Ga hier zeker vaker komen in de tijd dat ik hier ben. Smiddags was Zara eerder thuisgekomen, omdat ze een oorontsteking had, maar dit leek over te zijn zodra ze papa en mama zag. Ik wil wel even kwijt dat ik me hier heel welkom voel en me ook echt al thuis voel. Iedereen is zo lief en aardig en dat geeft me echt een goed gevoel.


Donderdag 17 augustus:


Nadat de kinderen door Poppy Bj en Nanny Anne naar school waren gebracht ben ik met Katrina en Coco naar 'the point' gelopen. Hele workout zeg! Bij the point een paar walvissen en dolfijnen gespot wat natuurlijk super vet is! Helaas door de zon geen goede foto's hiervan kunnen maken, maar oh zo mooi zeg! Op de terugweg ook besloten samen met Katrina dat ik hier 9 maanden blijf, dus tot mei ongeveer. Het zou eerst 6 maanden zijn, maar alles voelt ze goed dat ik dacht waarom ook niet.

Savonds afscheid genomen van Nanny Anne en Poppy Bj, want hun vlogen weer terug naar Tasmanië waar ze wonen, maar niet getreurd, want ze komen begin september weer terug voor Coco haar doopsel/ doop.


Vrijdag 18 augustus:


Vandaag niet echt iets anders gedaan dan de vorige dagen. Heb in mijn vrije uren overdag lekker op de schommelstoel op de veranda gezeten als een oud vrouwtje en lekker series zitten kijken. Savonds met de grotere kinderen de film A dog's Purpose gekeken, wel erg verdraaid met het boek, maar dat heb je altijd met een verfilming van een boek.


Zaterdag 19 augustus:


Overdag niet te veel gedaan, omdat het natuurlijk mijn vrije dag was. Savonds zijn we naar een food truck festival geweest, met allemaal kleine schattige kraampjes met eten, live muziek en heeeeeel veel mensen. Vond dit zelf erg leuk!


Zondag 20 augustus:


Met Nanny cheryl, Anastasia en Zara naar de winkel geweest om alle spulletjes voor Zara haar verjaardag te regelen zoals de piñata, ballonnen, etc. Was fijn om even uit het huis te zijn. Voor het avondeten had Vaughan heeeeel lekker gekookt! Een hele grote vis met zoete aardappel en salade, heerlijk!


Maandag 21 augustus:


Met cheryl en een vriendin van haar naar Lismore geweest, was leuk om even op een andere plek te zijn, maar vond er verder niet echt veel aan. Op de terugweg vertelde ze dat hier een grote overstroming een paar maanden geleden was geweest van de regen en dat ze nog steeds bezig waren met opruimen en dingen vervangen, daardoor zag het er dus niet zo geweldig uit daar.


Dinsdag 22 augustus:


Zara's verjaardag! Chocolade cake als ontbijt is de traditie hier en lekker cadeautjes uitgepakt. Ook was het book parade op school dus mochten ze zich allemaal verkleden. Anastasia ging als Dorothy uit The Wiz, Ollie ging als een skater en Zara ging als Elsa, erg schattig allemaal. Zaterdag wordt Zara's verjaardag groots gevierd met vriendjes en vriendinnetjes dus dag wordt een gekke boel.


Woensdag 23 augustus:


Had een afspraak bij de dokter rond lunchtijd, maar moet morgen nog terugkomen doordat er iets fout was gegaan in het computer systeem, Agja kan gebeuren. Ben toen maar lekker wat sushi gaan halen en lekker naar het strand gegaan. En jazeker vanaf het strand weer walvissen kunnen zien! Blijft zo mooi, ze waren wel wat in de verte, maar je zag ze nog goed genoeg om af en toe een staart de lucht in te zien gaan, echt heel uniek!

Smiddags met Zara en Anastasia in de tuin gespeeld met playdoh en heel veel Disney liedjes gezongen samen. Het blijft grappig om die koppies te zien als ze me horen zingen haha.


Donderdag 24 augustus:


Weer terug naar de dokter voor mijn laatste vaccinaties en had een leuk gesprek met de dokter en verpleegster, want zij gingen zelf eind november naar Nederland en vanuit daar een busreis maken door Europa. Dus heb ze een paar tips gegeven. Verder heb ik ook wat dingen opgezocht om te doen hier zoals, zumba, aqua zumba en duiken. Ga hier komende week is contact mee zoeken over hoe en wat. Savonds ging het hier los het begon in een keer hard te waaien en werd erg koud. Er barstte een hagelbui los met hagelstenen ter grote van golfballen dus snel de auto in de garage gezet. Hierna begon het ook nog heel hard te onweren en dit ging de hele nacht door.


Vrijdag 25 augustus:


Het regende en onweerde nog steeds in de ochtend dus nadat de kinderen waren afgezet ben ik lekker knus m'n bed in gegaan en lekker een film gekeken, want het was echt van dat vieze weer wat wij in de herfst hebben. Gelukkig klaarde het in de middag wel op. Vrijdag is altijd een speciale dag, want uit school krijgen de kinderen iets lekkers. Dit keer gingen we naar de ijsjes winkel en hebben we lekker ijsjes gegeten en daarna gespeeld in het park en de speeltuin. Ook vroegen ze of ik morgen wilde werken om te helpen bij het feest en dat vond ik wel prima.


Zaterdag 26 augustus:


Het feest van Zara. In de ochtend werd alles geleverd en konden we beginnen met alles klaarzetten. Er was een frozen springkussen, een frozen taart en een frozen/prinsessen thema. Ik voelde me dus helemaal thuis hahahaha. Het was echt een super leuk feest en iedereen had het erg naar zijn zin. We waren savonds wel echt helemaal gesloopt. Toen de kinderen naar bed waren lagen de volwassen helemaal uit geteld op de banken te rusten en tv te kijken, we hadden wel even rust verdiend na zo'n hectische drukke dag!


Zondag 27 augustus:


'Uitgeslapen' tot 9 uur, heerlijk. Vanmiddag ga ik surfen met Anastasia en Vaughan in de buurt van Byron Bay, dus dat wordt zeker leuk, maar ook erg grappig denk ik voor anderen om te zien hoe hard ik ga falen in het surfen, maar m'n doel is om dit te kunnen voordat ik weg ga. Tijd zat dus.




Ik wil even zeggen dat ik al jullie berichtjes erg leuk vind om te lezen en dit heel fijn vind.

Vanaf september komen er hier in de buurt meerdere au pairs en dan heb ik wat buddy's om in de weekenden en vrije uren samen dingen te gaan doen.


Ook ga ik vanaf nu niet meer zo'n verslag doen zoals deze en die van de vorige keer. Ik wil het meer een samenvatting van de week of zelfs maand gaan doen, maar jullie zien het vanzelf wel voor bij komen als er een nieuwe update is.


Bedankt voor het lezen en neem ook even een kijkje in het mapje foto's voor de foto's bij elk verhaal.


X Annie, Annemijn en volgens Zara nu ook Lolliepop :)

Reacties

Reacties

Simone

Weer super leuk om te lezen wat je meemaakt en dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan!!

Henrieta Keukens

Nou meiske goed bezig. Dit alles is aan jou wel toe vertrouwt.. Heel leuk om zo op de hoogte te blijven. Veel plezier en ja werk ze ?

wilhelmien

super Annemijn dat je het zo naar je zin hebt

Anne-Marie

Leuk bericht en zo te lezen ben je er al goed ingeburgerd.
Prachtig hé die walvissen; ik heb ze toen zelf ook gezien van een afstand en dan zo'n machtige staart weer de zee in zien gaan of dat ze met water spuiten gewoon prachtig!!
Geniet van je tijd daar in het fantastische Australië!

Gus

Leuk verhaal annemijn leuk om te lezen wat je allemaal doet en meemaakt succes en dus tot in augustus? !.

Annelies

Heel leuk geschreven Annemijn (Annie)! Het doet me goed om zoiets te lezen! XXX

Angelie spooren

Heye Annemijn.

Wat heerlijk om te lezen dat je je draai al hebt gevonden. Het moet wel een gigantische ervaring voor je zijn, maar tja.....het avontuur is jou niet vreemd!
Geniet met volle teugen van deze tijd en een beetje jaloers ben ik wel. Walvissen spotten???
Heel lieve groetjes Angelie

Breg

Hallo Annemijn,
Wat een positieve verhalen en wat schrijf je leuk. To the point. Goed geformuleerd.
Gezellig en duidelijk. We weten nu precies wat jouw taken daar zijn. Het lijk mij ook een bijzonder aardige familie, zoals je zelf ook al zei. Je hebt 't getroffen en je hebt goed gekozen, want je hebt het toch allemaal maar zelf geregeld.
Er valt wel het e.e.a. te beleven daar. Alleen de walvissen al. Wat een ervaringen.
En het wordt nog leuker als er wat meer aupairs in de omgeving wonen.
De klick lijkt er over en weer te zijn, met de kinderen en de ouders en nanny's.
Heel leuk voor jou. En dat je nu al zegt dat je je welkom voelt en je al wat thuis begint te voelen. Geweldig.
Ik begrijp dat je je berichten wilt gaan beperken tot de 'highlights' en naar behoefte en gelijk heb je nu wij weten hoe het er min of meer daar aan toe gaat.
Ze blijven welkom, ik lees ze met plezier. Ton was ook onder de indruk.
Ik zou zeggen, houwe zo!!
Lieve groeten Breg

Jeannie

Hoi Annemijn, wat een hoop dingen heb je alweer ontdekt en beleefd in dat prachtige Australië,Je zou zo zin krijgen om er zelf ook heen te gaan.
En fijn dat je je erg welkom voelt in het gezin.Geniet nog van alle mooie en leuke dingen die je vast nog gaat beleven.Je mag heel trots zijn op jezelf. Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
Heel veel groetjes van Adrie,Jeannie,Eva en Lars.

Riekie Sloot ( de hulp weet je nog )

Zo Annemijn een heel verhaal had nooit verwacht dat jij zoiets zou gaan doen , heel leuk en knap van je , ga zo door , lieve groetjes Riekie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active