Het leven als Au Pair in Australië

Het begin...

Wat er allemaal is gebeurd tot nu....

6 augustus:


Super leuke dag gehad met familie en vrienden. We hadden een combinatie feest van papa en mama hun 25 jarig huwelijk, papa zijn verjaardag en mijn afscheid. We hadden echt geluk met het weer, want de zon scheen de hele dag en zo konden we met zijn allee in de tuin zitten en genieten van de bbq met een lekker drankje erbij. Met het afscheidnemen had ik het af en toe wel moeilijk, maar gelukkig met de technologie van nu kun je elkaar eigenlijk niet missen. Je kunt FaceTime/Skype, whatsapp, Facebook, mailen, bellen en ga zo maar door. Ik vond het ook heel leuk dat mijn tante, die zelf ook in Australië is geweest voor een tijdje, me een sleutelhanger van een klavertje vier gaf voor geluk. Deze heb ik meteen aan mijn tas laten maken.


7 augustus:


De dag dat de stress begon, namelijk het drama dat je koffer inpakken heet. Wat is dat verschrikkelijk zeg, je weet gewoon echt niet wat je mee moet nemen en dan zit je ook nog met stomme verpakkingen van lenzen, medicijnen, etc. die ook allemaal mee moeten wat weer verschrikkelijk in de weg zit en gewoon niet handig is. Ook ben ik voor het avondeten nog met papa, mama en Tobias naar opa zijn graf geweest met een bosje bloemen om te vertellen dat ik naar het land van zijn grote zus toe ga aan de andere kant van de wereld. Verder ben ik vroeg gaan slapen, omdat ik me nogal ziek voelde, lekker timing.


8 augustus, de dag van vertrek:


Heel veel stress met de koffers inpakken, maar het is me gelukt! Met veel moeite doei gezegd tegen alle dieren, vooral kleine kitten Pip. Papa en mama zullen vast wel foto's sturen hoop ik. Rond 16:00 uur was het dan toch echt tijd om te vertrekken richting Schiphol, met de nodige pitstop halverwege om nog lekker uit eten te gaan. Heerlijke sliptongen gegeten en de rest steak en spare ribs bij van der valk hotel Breukelen. Rond 19:00 uur waren we bij de incheck balie en de rij voor het inchecken was echt niet normaal lang. Snap nu waarom ze zeggen dat je er 3 uur van tevoren moet zijn, want wat duurde dat lang zeg. Vervolgens nog met zijn alle wat gedronken en toen was het toch echt tijd om afscheid te gaan nemen. Op het moment zelf kon ik mijn tranen nog inhouden maar toen ik ze niet meer zag en bij de douane aan kwam hield ik het niet meer. Sorry mevrouw van de douane die me zo raar aankeek, kon er niks aan doen oké. De douane ging vrij snel en om 21:00 kon ik al gaan boarden. Ik werd verrast door een super luxe vliegtuig van Emirates, terwijl ik dacht dat ik met Qantas zou vliegen. Nou je hoorde mij niet klagen hoor! Eerste vlucht naar Dubai check, film beauty and the beast gekeken en poging gedaan om te gaan slapen, geen succes helaas.


9 augustus:


Rond half 7 lokale tijd kwam ik aan in Dubai, geloof dat het toen half 5 was in Nederland. Dubai is echt belachelijk groot, snap wel dat ze dat HET overstap vliegveld noemen. Na even wat gegeten te hebben en de gate te hebben gevonden kon de tweede vlucht beginnen naar Brisbane. Moest echt door super veel security controles voordat ik bij de echte gate was. Hier werd ik alweer verrast door een Emirates vliegtuig, dikke prima. Deze vlucht was wel echt vervelend. Heb in totaal misschien 3 uur geslapen en we hadden een paar keer turbulentie, wat nooit fijn is. Ook duurde de vlucht zo super lang en hadden we vertraging, maar dat allemaal terzijde. In het vliegtuig de film Tarzan gekeken, want ja believe it or not die had ik nog nooit gezien. I know shame on me. Ook nog The Zookeepers Wife gekeken en verder muziek geluisterd en pogingen tot slapen gedaan.


10 augustus:


Rond 7 uur 's ochtends Australische tijd geland in Brisbane! Na door de paspoort controle te zijn geweest en mijn bagage te hebben opgehaald liepik een beetje verdwaald naar de laatste security. En natuurlijk ben ik zo stom om er van uit te gaan dat ik alles moest uitpakken zoals bij border line security, maar nee gelukkig niet. Ik werd alleen uit de rij gehaald met nog wat andere om op een rij te gaan staan voor de drugs hond en dat was het. Rond kwart over 8/half 9 was ik al klaar en kon ik met B. richting Lennox Head. In de auto heb ik helaas veel geslapen waardoor ik niet echt iets van de natuur onderweg had gezien, maar dat komt vast nog wel. Aangekomen in Lennox Head heb ik me aan iedereen voorgesteld en wat gegeten. Toen echt de beste douche ooit gehad na zo langreizen en 'even' een dutje gedaan van 12 tot 17. Toen waren alle kindjes terug van school en ze kwamen me allemaal welkom heten met een dikke knuffel en heb ikze hun kleine cadeautjes gegeven. Verder niet echt meer iets gedaan alleen nog even met papa en mama gefacetimed en toen lekker gaan slapen.


11 augustus:


Lekker lang uitgeslapen, wat ik echt nodig had, en lekker veel films gekeken met A. omdat ze ziek thuis was. In de middag ben ik naar de main street geweest, om de boel een beetje te leren kennen. Ook naar het prachtige strand geweest en hier even rond gelopen. Het is hier best warm in de winter. Vandaag was het ongeveer 27 graden, denk dat wij daar in de zomer thuis al heel blij mee mogen zijn. Verder niet echt meer iets bijzonders gedaan, het is nu meer wennen aan de omgeving en over m'n jetlag heen komen.


12 augustus:


Weekend woehoe! In de ochtend een beetje gespeeld met de kindjes in de tuin en ze hebben me een rondleiding gegeven door de tuin en het huis. Verder met A. naar de main street gegaan om te lunchen en O. was in het skate park met vrienden. We hebben lekkere sushi op het strand gegeten als lunch. En omg er was een surf wedstrijd bezig waar we natuurlijk ook even naar gekeken hebben. De golven waren echt enorm en hier hebben A. en ik dan ook zeker veel lol in gehad. Nu in de middag ben ik even wat tijd voor mezelf aan het nemen in de zon bij het zwembad en dit aan het schrijven om jullie even een update te geven.


Ik ga nog geen namen noemen etc. omdat de host mom en host dad nu in het buitenland zijn voor werk en ik dit dus allemaal nog niet met ze heb kunnen bespreken.


Laat vooral even een berichtje achter als je wil en je ziet het wel voorbij komen als ik weer een nieuwe update heb!


X

Annemijn, Annie ?

Reacties

Reacties

Henrieta Keukens

Wauw wat een verhalen al. Heel veel succes.

Ine

Hallo Annemijn

Leuk om je verhalen te lezen.
Fijne tijd en groetjes
Ine

Deborah

Hee annemijn, wat een avontuur zo in Australië. Heel veel succes en een dikke knuffel van thirza en max

Noach

<3

Britt van der Looy

Super gaaf Annemijn! Leuk om te lezen! Hou ons zo maar op de hoogte haha ?❤️

Eva

Super mooi geschreven en wat een leuke ervaringen tot nu toe!

Liefs Eva ?

Lena

Annemijn. Das hört sich super an, auch wenn ich nicht alles 100% verstehe ? ich wünsche dir eine tolle Zeit und freue mich mehr von dir zu lesen!!

Anne-Marie

Ik hoop dat Australie je goed gaat bevallen. Ik denk er nog steeds met plezier aan terug ook al was in 1989!! Succes en bedankt voor de blog. Blijf zo op de hoogte!

Mirthe

Super leuk meis! Wat een reis en avontuur heb je al meegemaakt !! Ge iet er van topper

Jeannie

Hoi Annemijn,
Net de blog doorgestuurd gekregen van je pa.

Leuk om zo op de hoogte te blijven van al je belevenissen in Australië.

Een hele leuke tijd gewenst!!!!!

Liefs Jeannie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active